Bank Pekao ma nową ofertę w bankowości detalicznej, zaprezentuje zaktualizowaną strategię na przełomie roku

Bank Pekao ma nową ofertę w bankowości detalicznej, zaprezentuje zaktualizowaną strategię na przełomie roku
Leszek Skiba - Bank Pekao (fot. Bank Pekao S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao planuje zaprezentowanie nowej strategii na przełomie 2020 i 2021 roku, poinformował p.o. prezesa Leszek Skiba.

„Planujemy przygotowanie strategii na koniec tego roku, może być lekkie przesunięcie ze względu na pandemię. Liczymy, że przełom tego i następnego roku to będzie ten moment, kiedy strategia będzie zaprezentowana” – powiedział Skiba podczas wideokonferencji.

Czytaj także: Prezes Banku Pekao: kryzys to czas weryfikacji strategii biznesowej >>>

Bank od III kw. chce powrócić do wysokiej akwizycji kont

Bank Pekao liczy, że od III kwartału powróci do wysokiej akwizycji kont osobistych, w czym pomóc ma mu oferta ekosystemu finansowego dla dzieci. Obecnie ponad 30 proc. sprzedaży kont inicjowanych jest w formie cyfrowej – poinformował z kolei Remigiusz Hołdys, dyrektor w Banku Pekao.

W I kwartale 2020 roku bank sprzedał 125 tys. kont osobistych, co oznaczało wzrost o 11,5 proc. rdr.

„Nasza akwizycja w pierwszym kwartale była bardzo wysoka – to był drugi w historii kwartał pod względem akwizycji. Około 22 proc. to konta sprzedawane przez internet, w tym na selfie” – powiedział Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą i Segmentami Klientów Banku Pekao.

„I kwartał będzie ciężki do powtórzenia pod względem akwizycji w II kwartale, ale myślę, że już od III kwartału, między innymi dzięki dzisiejszemu wdrożeniu, będziemy mogli powrócić do rekordowych akwizycji” – dodał.

Poinformował, że bank notuje dalszy wzrost udziału sprzedaży kont osobistych zainicjowanych w formie cyfrowej.

„Ten poziom w ostatnim okresie osiągnął ponad 30 proc. – bardzo mocno stawiamy na sprzedaż digital w bankowości detalicznej” – powiedział Hołdys.

PeoPay Kids w Banku Pekao

Pekao poinformował w środę o wprowadzeniu do oferty dedykowanej dla dzieci w wieku 6-13 lat aplikacji instalowanej na telefonie. Rodzice mają mieć specjalny panel w swojej aplikacji PeoPay i bankowości internetowej Pekao24, gdzie mogą sprawować nadzór nad finansami dziecka, w tym: weryfikować jego wydatki, kontrolować saldo konta, czy ustawić funkcje, które będą dla niego dostępne. Dziecko może też posiadać własną kartę płatniczą PeoPay KIDS oferowaną do Konta Przekorzystnego.

Czytaj także: PeoPay Kids w Banku Pekao: rozwiązanie, które nauczy twoje dziecko zarządzać finansami >>>

Przedstawiciele banku poinformowali, że w 2019 roku około 42 proc. pozyskanych klientów miała poniżej 26 lat i bank ma 780 tys. takich klientów.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 203,32 mld zł na koniec 2019 r.

Źródło: ISBnews, PAP BIZNES