Kto dostanie prawie 327 mln zł z UE na promocję zagraniczną?

Kto dostanie prawie 327 mln zł z UE na promocję zagraniczną?
Źródło: PARP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła 6. edycję konkursu "Go to Brand". Mikro, małe i średnie firmy wybrane do dofinansowania otrzymają łącznie prawie 327 mln zł z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na promocję swoich marek na rynkach zagranicznych.

#JadwigaEmilewicz: Takie programy jak #GotoBrand, są pomocą w kreowaniu rodzimych produktów i usług. Są też szansą na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł na światowych rynkach #PromocjaZagraniczna #MŚP @MinRozwoju @parpgovpl @MFIPR_GOV_PL

Ta edycja programu była rekordową pod względem liczby złożonych wniosków i liczby pozytywnie ocenionych projektów.

Takie programy jak „Go to Brand”, są dużą pomocą w kreowaniu rodzimych produktów i usług. Są też szansą na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł na światowych rynkach.

I cieszę się, że nasi przedsiębiorcy bardzo chętnie z tej pomocy skorzystali – mówi wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

1575 firm-uczestników konkursu

Do naboru, który trwał od 11 lutego do 11 marca br. zgłosiło się 1 575 firm czyli 180 więcej niż w 2019 r. Wsparcie na promocję swoich wyrobów i usług na rynkach zagranicznych otrzyma 1 117 z nich.

Łączna pula środków unijnych, która trafi do beneficjentów obecnej edycji programu wynosi 326,7 mln zł. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu to 425 670 zł, a przedsiębiorcy muszą wnieść wkład własny na poziomie min. 15 proc.

Wiele polskich firm wyróżniających się pod względem jakości produktów i usług czeka na swoją szansę na zagranicznych rynkach. Wierzę, że z pomocą dotacji upowszechnienie polskich marek  będzie łatwiejsze, a rozpoznawalność firm za granicą jeszcze większa mówi minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Czytaj także: Jest pierwsza lista pozytywnie ocenionych wniosków z programu: Dotacje na kapitał obrotowy

Dominują: IT, branża modowa, kosmetyczna i budowlana

Najwięcej projektów złożyły przedsiębiorstwa z branży IT oraz modowej i kosmetycznej, a także budowlanej. „Go to Brand” kierowany jest do firm z branż o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym.

Dzięki konkursowi marki mają szansę być bardziej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych, na czym zyskuje również wizerunek polskiej gospodarki oraz poziom polskiego eksportu.

– Zainteresowanie bieżącą edycją programu „Go to Brand” przerosło nasze oczekiwania. Chcemy aby polscy przedsiębiorcy nieustannie się rozwijali i walczyli o zagraniczną promocję swoich produktów oraz usług.

W kryzysie te pieniądze wydają się im jeszcze bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniejmówi Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.

Czytaj także: Mimo COVID-19 rośnie zainteresowanie firm wsparciem rozwojowym oferowanym przez PARP

Promocja marek produktowych

Dofinansowanie otrzymają projekty, które mają na celu promocję marek produktowych, mieszczące się ramach opisanych w tzw. Branżowych Programach Promocji określonych przez Ministerstwo Rozwoju.

Dotyczą one sektorów: biotechnologii i farmaceutyków, budownictwa, części samochodowych i lotniczych, maszyn i urządzeń, mody, kosmetyków, IT/ICT, jachtów i łodzi, żywności, sprzętu medycznego, mebli oraz usług prozdrowotnych.

W ramach projektów realizowanych z poddziałania 3.3.3 POIR, przedsiębiorstwa mogą sfinansować koszty udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz pokryć koszty usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia prowadzonej działalności gospodarczej i działań promocyjnych.

Sprawdź listę projektów rekomendowanych do dofinansowania – link.

Więcej informacji: www.parp.gov.pl/go-to-brand.

Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości / PARP