Komputronik – wzrost zysku w pierwszym półroczu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

komputronik.01.400x283Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator najpopularniejszego w kraju sklepu internetowego z elektroniką www.komputronik.pl, w pierwszym półroczu roku obrachunkowego 2014 r. zanotował wzrost przychodów handlowych o 31,5% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, natomiast zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług wzrósł o 13,1%.

W okresie od 1 kwietnia do 30 września 2014 roku, czyli w pierwszych 6 miesiącach roku obrachunkowego, Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły około 976 mln zł – to wzrost z poziomu 742,5 mln zł w poprzednim roku.

Wyniki jakie osiągnęliśmy w pierwszym półroczu 2014 są kontynuacją tendencji wzrostowej, jaką odnotowujemy od dłuższego czasu. Wzrost zarówno przychodów jak i zysków, to z pewnością zasługa poprawy sprzedaży jaką zauważamy we wszystkich kanałach dystrybucji. Zwłaszcza dotyczy kanału e-commerce oraz sieci detalicznej. W jej przypadku rosnąca dynamika sprzedaży wynika ze strategii zwiększania udziałów salonów agencyjnych w tym segmencie – stwierdza Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. Nie bez znaczenia dla wyników jakie osiągamy jest również sukces salonów Megastore w Poznaniu i Warszawie, które zyskały uznanie klientów i są ważnym punktem na mapie zakupowej obu miast – dodaje.

Komputronik notuje także coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym, w ramach procesów porządkowania kanałów sprzedaży, coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z Grupy Kapitałowej – Komputronik Biznes sp. z o.o.

Według wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Źródło: Komputronik