Kolejne ułatwienia dla przedsiębiorców w Banku Pekao

Kolejne ułatwienia dla przedsiębiorców w Banku Pekao
Bank Pekao - Logo (źródło: Pekao S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przedsiębiorcy korzystający z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 mogą jako jedni z pierwszych na rynku, skorzystać z usługi monitorowania statusu zleconych płatności zagranicznych w standardzie SWIFT GPI. Usługa pozwala na większą kontrolę płatności biznesowych na całym świecie.

W obecnych realiach biznesowych możliwość samodzielnego monitorowania statusu realizacji płatności oraz natychmiastowe jej potwierdzenie, stały się dla wielu firm kluczowe. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Bank Pekao wprowadził podgląd statusu w przelewach realizowanych w PekaoBiznes24 w standardzie SWIFT GPI. Pozwala to na kontrolowanie zagranicznych płatności na bieżąco, w tym uzyskanie informacji o dokładnej dacie i godzinie zaksięgowania środków na rachunku odbiorcy.

Rozwiązanie dostępne dla 21 walut

Rozwiązanie jest dostępne dla 21 walut, w których Bank Pekao prowadzi rozliczenia oraz trybów realizacji przelewów opartych na systemie SWIFT (zwykły, pilny, ekspres i TARGET2).

Czytaj także: Bank Pekao jako pierwszy w Polsce wprowadza możliwość otwarcia konta na selfie przy użyciu e-dowodu >>>

SWIFT GPI (global payments innovation), to nowoczesne rozwiązanie do realizacji przelewów walutowych, które zwiększa szybkość i bezpieczeństwo płatności międzynarodowych, gwarantuje niezmienność danych przelewu (np. datę waluty – dzień, w którym następuje wpływ lub wypływ środków z rachunku), a także pełną transparentność opłat, prowizji oraz kursów walutowych zastosowanych przez banki pośredniczące.

Jak aktywować usługę?

Usługę można aktywować w PekaoBiznes24. Wystarczy złożyć wniosek o prezentację statusów SWIFT GPI. Jest on procesowany automatycznie, a statusy przelewów dostępne są natychmiast po uruchomieniu usługi.

– Kładziemy szczególny nacisk na stałe udoskonalanie oferty dla biznesu – mówi Adam Lenkiewicz, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Bankowości Korporacyjnej w Banku Pekao. – Optymalizacja procesów obsługi pod kątem wygody i funkcjonalności jest jedną z naszych najważniejszych ambicji w zakresie budowania systemu bankowości skupionej na potrzebach klienta. Dzięki naszym innowacjom, dajemy klientom poczucie, że mają dostęp do najlepszych usług na rynku – dodaje Adam Lenkiewicz.

Rozwój funkcjonalności cyfrowych banku

Rozwój funkcjonalności cyfrowych banku, których przykładem jest m.in. śledzenie przelewów w standardzie SWIFT GPI czy realizacja firmowych przelewów na telefon indywidualnych odbiorców, to jeden z kluczowych celów Banku Pekao, uwzględniony w ostatnio zaprezentowanej strategii na lata 2021-2024. Nowa koncepcja, zawarta w dokumencie „Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie”, jest efektem prac szerokiego grona pracowników banku i opiera się na czterech filarach: Klient, Wzrost, Efektywność i Odpowiedzialność. Bank Pekao będzie sukcesywnie wprowadzać kolejne udogodnienia i nowości dla klientów biznesowych oraz indywidualnych.

Źródło: Bank Pekao SA