Klienci Santander Bank Polska mogą już korzystać z kwalifikowanego podpisu elektronicznego Asseco

Klienci Santander Bank Polska mogą już korzystać z kwalifikowanego podpisu elektronicznego Asseco
Artur Miękina Fot. Asseco
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Santander Bank Polska umożliwił klientom posiadającym Santander Internet korzystanie z usługi eID, pozwalającej na zdalne potwierdzenie tożsamości, m.in. w procesie pozyskiwania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Podpis elektroniczny ułatwia wiele procesów biznesowych oraz wymianę dokumentów w bieżącej działalności klientów. Wdrożone rozwiązanie wpłynie także korzystnie na usprawnienie procesów wewnątrz banku.

– W Santander Bank Polska na pierwszym miejscu stawiamy klienta i jego potrzeby. Umożliwienie naszym klientom uzyskiwania podpisu kwalifikowanego w Asseco w oparciu o eID, to kolejny krok w cyfryzacji procesów i podkreślanie naszej otwartości na potrzeby klientów – powiedział Tomasz Niewiedział, Tribe Leader Client Data Platform w Santander Bank Polska.

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu, dlatego klienci, którzy zdecydują się na użycie tego rozwiązania, będą mogli wykorzystywać go nie tylko do załatwiania spraw bankowych, ale także w swojej codziennej działalności.

– Usługa eID będzie dostępna zarówno dla reprezentantów firm, jak i klientów detalicznych – dodał.

Czytaj także: Asseco wdrożyło w Banku Millennium usługi zaufania zgodne z rozporządzeniem eIDAS >>>

Cyfryzacja procesów

Cyfryzacja procesów pozwala przyśpieszyć działanie i zwiększyć wydajność pracy. Rynkowe przykłady pokazują, że zastosowanie podpisu elektronicznego może spowodować znaczne skrócenie okresu podpisywania umów. Opracowany przez Asseco Data Systems mobilny podpis elektroniczny SimplySign to pierwsze tego typu rozwiązanie oferowane na polskim rynku, które funkcjonuje bez konieczności użycia fizycznej karty oraz czytnika. Można go używać wszędzie – w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca. Rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo podpisywania dokumentów i zarządzania nimi, a także pełną mobilność.

Kolejny etap wdrażania nowoczesnych usług cyfrowych

Projekt wykorzystania usługi eID oferowanej przez Santander Bank Polska to kolejny etap wdrażania nowoczesnych usług cyfrowych. Rozwiązanie umożliwia zdalne pozyskanie certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego ponad 3 mln użytkowników Santander Internet. Dzięki temu klienci będą mogli realizować procesy biznesowe bez wychodzenia z domu – powiedział  Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych, Asseco Data Systems.

Źródło: Asseco