Klarna ma ambicje stać się najpopularniejszą metodą płatności w Polsce, zapowiada program lojalnościowy i usługę Pay Now

Klarna ma ambicje stać się najpopularniejszą metodą płatności w Polsce, zapowiada program lojalnościowy i usługę Pay Now
Fot. Klarna
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klarna ogłosiła plany wprowadzenia do Polski dwóch swoich najszybciej rozwijających się produktów - klubu bonusów Klarny, czyli programu lojalnościowego z nagrodami dla użytkowników spłacających terminowo swoje zobowiązania oraz metody płatności Pay Now ("Zapłać Teraz"), podała spółka.

„Wprowadzając usługę ‚Zapłać Teraz’, Klarna zaoferuje konsumentom możliwość natychmiastowej, pełnej płatności. Ta opcja dołączy do obecnej już w Polsce usługi ‚Zapłać za 30 dni’, gdzie konsumenci mają możliwość odroczenia płatności bez żadnych odsetek i opłat. Nowa usługa oznacza dla kupujących dodatkowy wybór, jeszcze lepszą kontrolę oraz większą elastyczność przy płatnościach za zakupy. Z kolei klub bonusów Klarny gwarantuje nagrody za sumienność i odpowiedzialność zakupowiczów, premiując dokonywanie przez nich płatności na czas. Nagradzamy wszystkie terminowo opłacone zakupy, od tych większych po te codzienne, takie jak płatności za usługi mobilności miejskiej, rozrywkę czy dostawę jedzenia” – powiedział CEO i współzałożyciel Klarny Sebastian Siemiątkowski, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Klarna, jeden z wiodących globalnych fintechów stworzony przez Polaka w Szwecji, oficjalnie startuje nad Wisłą >>>

Nagradzając konsumentów za każdą dokonaną w terminie płatność, Klarna ma ambicje stać się najpopularniejszą metodą płatności w Polsce, podkreślono.

„Tylko w 2021 r. uczestnicy naszego programu lojalnościowego wymienili ponad 35 mln USD na nagrody i to bez konieczności płacenia jakichkolwiek składek członkowskich lub innych opłat. To mocno wyróżnia nas na tle np. programów lojalnościowych, oferowanych do kart kredytowych. Dzięki naszemu klubowi bonusów część każdej wydanej przez użytkownika złotówki wraca do niego, gdy tylko terminowo płaci on za swoje zakupy. Klarna od początku swojej działalności promuje odpowiedzialne postawy zakupowe i wspiera konsumentów w świadomym zarządzaniu ich wydatkami. Teraz, dzięki swojemu programowi lojalnościowemu, będzie ich za to także nagradzać” – dodał dyrektor ds. rozwoju biznesu w Klarna w Polsce Łukasz Dwulit.

Czytaj także: Ostrożnie z „Kup teraz, zapłać później” >>>

Nowe produkty i funkcje

Wprowadzenie w Polsce nowych produktów i funkcji Klarny łączy się z niedawną premierą aplikacji zakupowej Klarny. Ta aplikacja, zaprojektowana w formule „all-in-one” („wszystko w jednym”) jest używana przez ponad 45 mln konsumentów z całego świata, w tym z Polski. Umożliwia ona robienie zakupów z Klarną w dowolnym sklepie internetowym. Rozwój i wprowadzanie w Polsce nowych produktów Klarny to kolejne elementy strategii rozwoju firmy i napędzania wzrostu liczby polskich użytkowników jej rozwiązań – zarówno wśród konsumentów, jak i merchantów, zakończono.

Ponad 100 mln aktywnych użytkowników na całym świecie

Klarna ma ponad 100 mln aktywnych użytkowników na całym świecie, którzy dokonują 2 mln transakcji dziennie. Ma ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein. Klarna podaje, że jest jednym z najwyżej wycenianych fintechów na świecie, jej wycena wynosi 45,6 mld USD. została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników i działa na 17 rynkach. Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.

Źródło: ISBnews