Kampania BPS: „Załatw to po sąsiedzku!”

Kampania BPS: „Załatw to po sąsiedzku!”
Źródło: Bank BPS
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki Spółdzielcze z Grupy BPS i Bank BPS rozpoczęły szeroką kampanię reklamową w Internecie. W spotach produktowych i wizerunkowych występuje ambasador marki Tomasz Jakubiak, kucharz i tzw. osobowość telewizyjna. Zachęca, by sprawy bankowe załatwiać po sąsiedzku, czyli właśnie w bankach spółdzielczych Grupy BPS, czytamy w komunikacie prasowym.

Główne hasło kampanii „Załatw to po sąsiedzku!” podkreśla lokalny charakter banków spółdzielczych i ich otwartość na każdego klienta. Ponad 300 banków spółdzielczych z Grupy BPS działa zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i w dużych miastach w całej Polsce. Łącznie to 2200 placówek, co umożliwia wielu osobom załatwienie spraw w banku naprawdę blisko domu, dosłownie „po sąsiedzku”.

W reklamie wizerunkowej pojawiają się wyniki badań społecznych opisujące polskie rozumienie dobrych relacji sąsiedzkich. Okazuje się, że 54 proc. z nas zostawiłoby sąsiadowi pod opieką swoje dziecko, 52 proc. – mieszkanie, a 65 proc. – ukochanego zwierzaka (źródło: badania relacji sąsiedzkich przeprowadzone przez Morizon.pl).  

– Stąd prosty wniosek i rada od naszego ambasadora marki Tomasza Jakubiaka: pieniądze też warto trzymać po sąsiedzku, czyli na lokacie lub koncie oszczędnościowym w jednym z banków spółdzielczych Grupy BPS.

Analogicznie, kiedy potrzebujemy gotówki, warto zwrócić się właśnie do banków spółdzielczych. W reklamie tę bliskość symbolizują drzwi – Tomasz Jakubiak wprost ze swojego mieszkania przechodzi do oddziału banku. A tam, może się poczuć bezpiecznie i swobodnie, wiedząc, że pracownik banku rozumie lokalne uwarunkowania, bo też tu mieszkawyjaśnia Robert Szymański, dyrektor Biura Marketingu w Banku BPS, zrzeszającym banki spółdzielcze.

Czytaj także: Loteria na okrągło w bankach grupy BPS

Cel komunikacyjny kampanii

Tegoroczna kampania banków z Grupy BPS to nie tylko nowi bohaterowie i hasło. Odnowiona została linia wizualna. Zastosowana wyrazista, pozytywna kolorystyka ma z jednej strony wyróżnić się w szumie reklamowym, z drugiej jest spójna z całym przekazem. Podkreśla przyjazny i otwarty na współczesność charakter bankowości spółdzielczej.

– Cel komunikacyjny to pokazanie, że banki spółdzielcze zaspokajają potrzeby i oczekiwania szerokiej grupy klientów. Również młodszego pokolenia. Może mieszkasz w małej miejscowości, albo na obrzeżach aglomeracji, a może jesteś z dużego miasta – sprawdź bank po sąsiedzku. Tak można streścić nasz przekaz – dodaje Robert Szymański.

Czytaj także: Szerokie i zróżnicowane wsparcie banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS dla branży turystycznej

Będzie i kampania banerowa, i kampania w Internecie

Kampania reklamowa realizowana jest w Internecie: w portalach VOD, YouTube oraz w mediach społecznościowych, a także w portalach ogólnotematycznych i specjalistycznych. Reklamom wideo towarzyszyć będzie kampania banerowa oraz  z wykorzystaniem wyszukiwarki Google. Kampania jest dostosowana do odbioru na tradycyjnych komputerach, tabletach i smartfonach (odpowiednio dobrane formaty pozwolą na optymalną prezentację).

Obok reklam wizerunkowych w kampanii stosowane będą także spoty produktowe promujące kredyty gotówkowe oraz konta i korzystanie z kart płatniczych. Sprzedaż tych produktów wspierana będzie Loterią oraz promocją cash back.

Działania promocyjne Grupy BPS mają też wymiar lokalny i obejmą materiały POS w placówkach, wyklejanie witryn (ponad 750 lokalizacji w 600 miastach) oraz reklamy mobilne pokazujące adres najbliższej placówki Banku Spółdzielczego z Grupy BPS.

Za koncept kreatywny kampanii, produkcję spotów reklamowych i sesji zdjęciowej na potrzeby komunikacji w obszarze digital i BTL odpowiada agencja Eskadra. Media zaplanował i zakupił Wavemaker.

Więcej informacji na stronie www.mojbank.pl/zalatw-to-po-sasiedzku

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości / Bank BPS