Janusz Grobicki: Świadomy klient to szansa i wyzwanie dla banku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

140311.grobicki.400x218Wypowiedź dla aleBank.pl: Janusz Grobicki, zastępca Redaktora Naczelnego Miesięcznika Finansowego BANK, ekspert Centrum im. Adama Smitha

Janusz Grobicki: Przede wszystkim musimy zdać sobie sprawę z tego, ze nie tylko banki zarządzają wartością klienta, ale klient jest uzbrojony w podobną wiedzę i w podobne narzędzia jak banki. Klient jest również w stanie zarządzać wartością banku dla siebie. Musimy zacząć myśleć w kategoriach takich, że mamy klienta, ale w gruncie rzeczy klient ma nas. Klient jest w tej chwili świadom swojej wartości i szuka lepszej oferty, lepszego banku dla siebie. Musimy wiedzieć, że nie tyle my mamy wychodzić na przeciw klientowi, ale również musimy być przygotowani na to, że klient wychodzi na przeciw nam i tutaj mamy świadomość, że jest to ruch dwukierunkowy. Bank już nie ma supremacji nad klientem, ale bank musi zrealizować w praktyce ideę partnerstwa z klientem – bank jest partnerem dla klienta i klient jest partnerem dla banku. Mamy zatem relację równoważną i jeśli banki będą myślały poważnie o swoich strategiach na najbliższy rok, czy pięć lat, muszą wychodzić z założenia takiego, że klient będzie coraz mądrzejszy, coraz bardziej przygotowany i będzie coraz więcej oczekiwał od banków. Banki muszą być o krok przed klientem za świadomością, że to klient ciągle ma przewagę i będzie ją powiększał.

aleBank.pl

Zobacz rozmowę w wersji wideo: „Janusz Grobicki: Świadomy klient to szansa i wyzwanie dla banku”