Jak zmieni się Bank Zachodni WBK pod szyldem Santander Bank Polska?

Jak zmieni się Bank Zachodni WBK pod szyldem Santander Bank Polska?
Fot. Materiały prasowe Santander Bank Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Zachodni WBK oficjalnie zmienił już nazwę na Santander Bank Polska. W weekend bank przeprowadził też zmianę wizualizacji oddziałów oraz usług bankowości internetowej i mobilnej. Co zmiana szyldu i rebranding oznacza dla klientów banku? Jakich nowości mogą się spodziewać?

#MichałGajewski, prezes zarządu @SantanderBankPL: chcemy być czymś więcej niż bank i zaoferować więcej niż zarządzanie własnymi finansami #SantanderBankPolska #Santander #BankZachodniWBK #BZWBK

Jak mówił w poniedziałek Gerry Byrne, przewodniczący Rady Nadzorczej Santander Bank Polska, dzięki rebrandingowi Bank Zachodni WBK teraz już pod nowym szyldem stał się bogatszy o globalny wymiar marki Santander, za którą stoi długoletnia tradycja całej Grupy.

Dzięki temu w Polsce chcemy stworzyć najlepszy bank na rynku, niekoniecznie największy, jeśli chodzi o aktywa, ale chcemy być najlepsi we wszystkim, co robimy. I uważamy, że możemy zrobić to lepiej pod marką Grupy Santander – zapewniał Gerry Byrne.

Prowadząc działalność na tak dużą skalę, trzeba podejmować decyzje, które są osadzone w szerszym kontekście, dodał Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

– Ten kontekst to zmiany społeczne, demograficzne, pokoleniowe. Wszystkie te zmiany, łącznie ze zmianami oczekiwań naszych klientów, miały wpływ na decyzję o rebrandingu – wyjaśniał Michał Gajewski.

Potencjał marki Banku Zachodniego WBK wyczerpał się

Młodszym klientom banku trudno było zrozumieć genezę poprzedniej nazwy, zauważył prezes zarządu Santander Bank Polska.

– Bardziej kojarzyliśmy się z bankiem regionalnym, a przecież jesteśmy bankiem krajowym i to już od dłuższego czasu. Teraz można powiedzieć, że jesteśmy bankiem globalnym. Częścią globalnej Grupy – podkreślił Michał Gajewski.

Z biegiem lat zauważyliśmy, że potencjał naszej starej marki zaczyna się wyczerpywać, mówił prezes zarządu Santander Bank Polska.

– W związku z tym w 2013 roku, po fuzji z Kredyt Bankiem, zaczęliśmy prace nad budowaniem świadomości nowej marki – Santander – przypomniał Michał Gajewski.

Czytaj także: Bank Zachodni WBK to już Santander Bank Polska. Zmiana nazwy to dopiero początek >>>

Santander ma kojarzyć się z nowoczesnością

Dziś bank chce bardziej kojarzyć się z nowoczesnością.

– Chcemy, żeby nasz brand odzwierciedlał transformację cyfrową, w której wszyscy uczestniczymy – podkreślił Michał Gajewski.

Nowe formy płatności

Bank, jak przypomniał prezes zarządu, stawia na nowoczesne formy płatności, których wkrótce ma być więcej. Bank jako jeden z pierwszych na naszym rynku wprowadził do oferty Apple Pay i Garmin Pay, dając klientom możliwość płacenia zegarkiem. Jest to obszar, w którym będziemy chcieli wprowadzać nowe rozwiązania, wspólnie z Grupą Santander, dodał Michał Gajewski.

– Np. rozwiązania blockchainowe. Trwa już pilotaż technologii blockchainowej One Pay FX. Ale również rozwiązania służące potwierdzaniu transakcji, składaniu oświadczeń woli, zakładaniu Profilu Zaufanego. Będziemy to kontynuować i jeszcze mocniej korzystać z doświadczeń Grupy Santander – zapewnił Michał Gajewski.

Więcej niż bank

Chcemy być czymś więcej niż bank i zaoferować więcej niż zarządzanie własnymi finansami, zapowiedział prezes zarządu Santander Bank Polska.

– Mamy w Grupie przykłady ekosystemów, które oprócz podstawowej działalności bankowej, związanej z zarządzaniem finansami, również zarządzają innymi potrzebami klientów, związanymi ze zdrowiem, samochodem, nieruchomościami czy podróżami. Też chcemy czerpać z tych doświadczeń i również zaoferować coś więcej niż tylko bank – zdradził Michał Gajewski.

Poprawa wyników finansowych

Santander Bank Polska jest trzecim bankiem pod względem wielkości aktywów w Polsce i drugim bankiem pod względem kapitalizacji na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz największym bankiem prywatnym.

– Nie chodzi jednak o wielkość, chcemy stać się najlepszym bankiem dla naszych klientów, ale i pracowników, społeczności, w których działamy, wreszcie akcjonariuszy – mówił Michał Gajewski.

Bank chce poprawiać swoje wyniki finansowe.

– Dzięki temu, że jesteśmy członkiem banku globalnego, koszty wszelkich innowacji będą bardziej efektywne. To będzie dalszym wyznacznikiem naszej działalności – podkreślił Michał Gajewski.

Jak dodał, w Grupie Santander niezwykle ważne jest płacenie dywidendy.

– Będziemy płacić dywidendę co roku i będziemy starali się wypłatę dywidendy maksymalizować – podkreślił Michał Gajewski.

Bank podkreśla, że rebranding nie oznacza dodatkowych działań, które musieliby podejmować jego klienci. Nadal obowiązują wszystkie umowy, bez konieczności podpisywania do nich aneksów. Zmianie nie ulegają również numery rachunków bankowych czy terminy ważności kart. Te ostatnie będą wymieniane na nowe, z logo Santander Bank Polska, dopiero po upłynięciu ich okresu ważności.