Jak zdobyć lub jak stworzyć w firmie pracownika przyszłości?

Jak zdobyć lub jak stworzyć w firmie pracownika przyszłości?
Fot. stock.adobe.com / U-STUDIOGRAPHY DD59
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czy warto mieć w firmie pracowników z kompetencjami jutra? - to temat artykułu w Akademii Przedsiębiorcy na portalu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Z artykułu „Kompetencje przyszłości i umiejętności jutra – jakich pracowników potrzebuje Twoja firma?” można się dowiedzieć czym są kompetencje przyszłości?, jakie są podstawowe kompetencje cyfrowe?, i jak rozwijać kompetencje cyfrowe u pracowników?

Przewiduje się, że w XXI wieku bardzo rzadko będą zdarzały się sytuacje, w których danych pracownik będzie wykonywał ten sam zawód do emerytury.

Raczej kilka razy, jeśli nie kilkanaście razy zmieni swój zawód w życiu. To oznacza, że powinien odznaczać się określonymi cechami i umiejętnościami.

Pracownik otwarty na zmiany

Szereg takich kompetencji wymieniają eksperci Polski Bezgotówkowej. Jak nietrudno zgadnąć są to przede wszystkim tzw. miękkie kompetencje związane z łatwością nawiązywania kontaktów, elastycznością, otwartością na zmiany.

Co nie znaczy, że nie jest istotne posiadanie określonych umiejętności, np. związanych z technologią cyfrową czy prawem.

Jak stworzyć pracownika przyszłości?

Eksperci na portalu Akademia Przedsiębiorący dokładnie wyjaśniają, które kompetencje cyfrowe są najbardziej pożądane w firmie i dlaczego.

Idealny pracownik firmy z kompetencjami przyszłości to taki, które łączy umiejętności cyfrowe z tzw. miękkimi kompetencjami.

Okazuje się jednak, że wspomniane umiejętności można rozwijać u pracowników, którzy jeszcze nie mają ich w odpowiednim stopniu. Eksperci podpowiadają przedsiębiorcy jak to zrobić.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB