Jak zbudować markę krok po kroku?

Jak zbudować markę krok po kroku?
Fot. adobe.com / keepsmiling4u
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak rozpocząć budowanie świadomości marki w sieci i poza nią?, tłumaczą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na stronach Akademii Przedsiębiorczości.

Czy jest możliwe zbudowanie rozpoznawalności marki w sieci, jeśli jest się małą firmą, która ma ograniczony budżet na działania marketingowe?

Na to pytanie odpowiadają twierdząco eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Przede wszystkim wyjaśniają czym w ogóle jest świadomość marki. A następnie pokazują, jakie znaczenie dla firmy ma świadomość marki.

Świadomość spontaniczna i wspomagana

Eksperci podają trzy rozróżnienia świadomości marki: spontaniczną, wspomaganą i świadomość TOM – co brzmi bardzo tajemniczo, ale w artykule pod tytułem „Jak zbudować rozpoznawalność marki w sieci i poza nią? Poznaj 5 działań, które pomogą zwiększyć świadomość marki” – jasno tłumaczą znaczenie tych pojęć.

Osiągnięcie tego ostatniego stopnia świadomości jest dla małej firmy bardzo trudne, ale w swoich działaniach warto się na początek skupić na budowaniu świadomości wspomaganej i spontanicznej.

Szybkie lub mozolne budowanie rozpoznawalności marki

Okazuje się, że są też sposoby na bardzo szybkie zbudowanie rozpoznawalnej marki, jeśli tylko ma się dużo odwagi i dobre pomysły.

Jednak dla większości firm najlepszym rozwiązaniem jest długotrwały i konsekwentny proces budowania marki, najlepiej z wykorzystaniem pięciu działań, które są szczegółowo opisane na stronach Akademii Przedsiębiorcy.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB