Jak założyć sklep internetowy?, nowy program wsparcia dla MŚP

Jak założyć sklep internetowy?, nowy program wsparcia dla MŚP
Fot. stock.adobe.com / Robert Kneschke
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
"E-business vs. lockdown" to program akceleracyjny oraz projekt edukacyjny realizowane w ramach grantu przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center For Inclusive Growth.

Fundacja Impact rozpoczęła działania w ramach „E-business vs. lockdown” – projektu realizowanego z grantu przyznanego przez Mastercard Center for Inclusive Growth, który ma pomóc polskim MŚP w ich cyfrowej transformacji w obliczu trwającej pandemii koronawirusa.

Sprzedaż stacjonarna w przypadku niektórych branż została mocno ograniczona. Ratunkiem dla polskich firm MŚP jest rozpoczęcie sprzedaży w Internecie

„Sercem” projektu jest portal Impactebusiness.com, za pośrednictwem którego przedsiębiorcy mogą wziąć udział w rekrutacji do programu akceleracyjnego, jak również mają dostęp do części edukacyjnej – webinariów oraz artykułów poradnikowych.

Trwająca pandemia wymusiła na wielu biznesach zmianę modelu funkcjonowania, a sprzedaż stacjonarna w przypadku niektórych branż została mocno ograniczona. Ratunkiem dla polskich firm MŚP jest rozpoczęcie sprzedaży w Internecie.

Projekt Fundacji Impact przy wsparciu Mastercard Center for Inclusive Growth ma pomóc małym i średnim przedsiębiorcom postawić swoje pierwsze kroki w internetowym biznesie.

Czytaj także: Raport: Horyzonty Bankowości 2021 | CYFRYZACJA – BLUE MEDIA | E-commerce najciekawszym trendem 2021 w bankowości elektronicznej dla firm

Trzy sposoby na cyfrowe przyspieszenie

W ramach projektu przedsiębiorcy potrzebujący wsparcia w cyfrowej transformacji mogą wziąć udział w programie akceleracyjnym. Rekrutacja do niego jest dostępna na stronie Impactebusiness.com, a zgłoszenia można przesyłać za pośrednictwem internetowego formularza. 20 najciekawszych pomysłów otrzyma pomoc ekspercką w prowadzeniu e-biznesu.

Biznesowy konsulting będzie dotyczył narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w Internecie

Wsparcie dla poszczególnych MŚP będzie dobierane indywidualnie, w zależności od stopnia zaawansowania rozwoju danego biznesu. Każda z wybranych ostatecznie do programu firm może liczyć na wsparcie dedykowanego eksperta.

Ten biznesowy konsulting będzie dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w Internecie – to dwa obszary szczególnie ważne dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.

W czasie najbliższych spotkań przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. o tym, jak krok po kroku założyć sklep internetowy, zapoznają się z tematyką e-marketingu, kwestii prawnych w prowadzeniu biznesu (w tym RODO) czy internetowej reklamy.

Udział w webinariach jest bezpłatny, aczkolwiek liczba miejsc jest ograniczona. Wszystkie webinaria będą także możliwe do odtworzenia na stronie Impactebusiness.com.

-Wierzymy, że nasze wsparcie przyniesie wymierne korzyści, a nasi beneficjenci wzmocnią swoją pozycję na konkurencyjnym, a jednocześnie niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynku ‒ mówi Urszula Hasiec, Prezes Fundacji Impact.

Czytaj także: Sieć Badawcza Łukasiewicz łączy polską naukę z polskim biznesem

E-commerce szczepionką na kryzys

Projekt „E-business vs. lockdown” jest realizowany w ramach grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center for Inclusive Growth. Instytucja ta wspiera zrównoważony wzrost gospodarczy i walczącej z wykluczeniem społecznym na całym świecie.

Konsumentów jeszcze łatwiej niż wcześniej można znaleźć w Internecie, dlatego polskim MŚP, wspólnie z Fundacją Impact pomagamy w cyfrowej transformacji ich biznesów

Centrum wykorzystuje zasoby i kompetencje Mastercard, w tym analizę danych, fachową wiedzę i technologie, zarządzając jednocześnie funduszami na niezależne badania naukowe, skalowanie globalnych programów filantropijnych, a także aktywizację liderów, innowatorów i działaczy społecznych.

-Konsumentów jeszcze łatwiej niż wcześniej można znaleźć w Internecie, dlatego polskim MŚP, wspólnie z Fundacją Impact pomagamy w cyfrowej transformacji ich biznesów – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Znaczenie sektora e-commerce w polskim handlu systematycznie wzrasta. Według szacunków firmy badawczej PMR, w 2020 r. wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła do 77 mld zł z 61 mld w 2019 r., co daje przeszło 30 proc. wzrost r/r.

Obserwuje się duży wzrost dynamiki otwierania nowych sklepów internetowych, zaś prognozowana wartość sprzedaży internetowej w całości sprzedaży detalicznej w 2025 r. ma wynosić już 19%[1].

Czytaj także: Stypendia od Santandera na rozwój umiejętności cyfrowych oraz językowych nie tylko dla uczniów i studentów


[1] Prognozy PMR.

Źródło: Mastercard Europe