Jak zachęcać klientów do kończenia zakupów w sklepach internetowych?

Praktycznie każdy przedsiębiorca działający w internecie zetknął się z problemem jakim są porzucone koszyki z zakupami klientów. Pojęcie to oznacza niedokończone zakupy.
Okazuje się, że nie wszystkie porzucone zakupy są porzucone na zawsze. Są sposoby aby zachęcić klientów do zrealizowania zakupów – o czym czytamy w artykule „Porzucone koszyki? Wypróbuj te sposoby!”
Dlaczego klienci porzucają zakupy?
Jakie są przyczyny tego, że klienci nie kończą zakupów? W skrócie są to cena, koszty wysyłki, skomplikowany proces zakupowy, czy kwestie bezpieczeństwa.
Każde z tych zagadnień jest omawiane przez ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Celem najmniejszy współczynnik niedokończonych transakcji
W dalszej części artykułu na portalu Akademia Przedsiębiorcy przedstawionych jest kilka sposobów na to aby klienci jednak powracali do zakupów. W zasadzie można mówić o dwóch rodzajach porad.
Co robić aby porzuconych koszyków było jak najmniej oraz co robić aby klienci powracali do już porzuconych koszyków.
Stawka jest wysoka – bo wygrywa ten przedsiębiorca, który ma najmniejszy współczynnik niedokończonych transakcji.