Jak zachęcać klientów do kończenia zakupów w sklepach internetowych?

Jak zachęcać klientów do kończenia zakupów w sklepach internetowych?
Fot. stock.adobe.com/NaMaKuKi
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tzw. porzuconych koszykach w sklepach internetowych piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na portalu Akademia Przedsiębiorcy.

Praktycznie każdy przedsiębiorca działający w internecie zetknął się z problemem jakim są porzucone koszyki z zakupami klientów.  Pojęcie to oznacza niedokończone zakupy.

Okazuje się, że nie wszystkie porzucone zakupy są porzucone na zawsze. Są sposoby aby zachęcić klientów do zrealizowania zakupów – o czym czytamy w artykule „Porzucone koszyki? Wypróbuj te sposoby!”

Dlaczego klienci porzucają zakupy?

Jakie są przyczyny tego, że klienci nie kończą zakupów? W skrócie są to cena, koszty wysyłki, skomplikowany proces zakupowy, czy kwestie bezpieczeństwa.

Każde z tych zagadnień jest omawiane przez ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Celem najmniejszy współczynnik niedokończonych transakcji

W dalszej części artykułu na portalu Akademia Przedsiębiorcy przedstawionych jest kilka sposobów na to aby klienci jednak powracali do zakupów. W zasadzie można mówić o dwóch rodzajach porad.

Co robić aby porzuconych koszyków było jak najmniej oraz co robić aby klienci powracali do już porzuconych koszyków.

Stawka jest wysoka – bo wygrywa ten przedsiębiorca, który ma najmniejszy współczynnik niedokończonych transakcji.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB