Jak działa naklejka fundraisingowa ‒ wygodna i anonimowa forma zbiórki offline

Jak działa naklejka fundraisingowa ‒ wygodna i anonimowa forma zbiórki offline
Fot. stock.adobe.com / Artur
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Vuyap to pierwsza w Polsce naklejka fundraisingowa umożliwiająca mobilne i zbliżeniowe płatności bezgotówkowe w trakcie zbiórek offline. Za procesowanie płatności i obsługę wpływów środków na konta zbiórek odpowiada spółka Blue Media.

Specjalna naklejka fundraisingowa Vuyap posiada tag NFC, kod QR, hologram zabezpieczający oraz indywidualny numer i link do zbiórki, umożliwiając bezpieczne przyjmowanie środków od osób nieposiadających przy sobie gotówki.

Zarejestrowany w Vuyap twórca zbiórki nie potrzebuje terminala płatniczego, ani żadnej innej skomplikowanej i drogiej infrastruktury technologicznej

Wszystkie płatności dodatkowo autoryzowane są przez operatorów płatności: Blue Media lub Stripe.

Bez terminala płatniczego

Vuyap jest łatwym i wygodnym rozwiązaniem dla zbiórek offline, organizowanych przez organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia, samorządy, szkoły i uczelnie wyższe, a nawet biznes.

Zarejestrowany w Vuyap twórca zbiórki nie potrzebuje terminala płatniczego, ani żadnej innej skomplikowanej i drogiej infrastruktury technologicznej, aby wygodnie przyjmować datki w czasie organizowanych przez siebie zbiórek offline.

Z Vuyap aktywnie korzysta już m.in. Stowarzyszenie Hospicjum Św. Wawrzyńca w Gdyni.

Czytaj także: Sukces WOŚP i Mastercard, rekordowa zbiórka w eSkarbonce oraz z akcji na Twitterze

Można przekazywać datki, ale też napiwki

Uniwersalność naklejki sprawia, że pozwala ona również na pobieranie napiwków, np. w hotelach, kawiarniach, barach czy restauracjach. Z tej możliwości korzystają pierwsze lokale.

Brak konieczności instalacji kolejnej aplikacji w telefonie darczyńcy sprawia, że wystarczy smartfon i dobre chęci, aby wesprzeć wybraną akcję

Korzystanie z naklejek Vuyap jest także wygodne z perspektywy osób chcących wpłacić pieniądze na zbiórkę. Wystarczy, że zbliżą swój smartfon z włączoną funkcją NFC do naklejki Vuyap lub zeskanują kod QR zbiórki i zostaną automatycznie przekierowani na stronę płatności danej zbiórki, gdzie mogą sfinalizować wpłatę.

‒ Dzięki intuicyjnie zaprojektowanemu interfejsowi przekazywanie datków zamyka się w trzech prostych kliknięciach.

Brak konieczności instalacji kolejnej aplikacji w telefonie darczyńcy sprawia, że wystarczy smartfon i dobre chęci, aby wesprzeć wybraną akcję ‒ zauważa Marcin Borowski, Business Development Director w Vuyap.

Czytaj także: Alior Bank: e-commerce, bankowość cyfrowa i płatności bezgotówkowe największymi wygranymi pandemii

Jak działa Vuyap?

Po bezpłatnej rejestracji w Vuyap, twórca zbiórki (beneficjent) przechodzi weryfikację poprzez połączenie swojego konta Vuyap z operatorem płatności, takim jak Blue Media. Weryfikacja polega na podaniu danych rejestrowych i wykonaniu bezpiecznego autoryzowanego przelewu bankowego.

W indywidualnym panelu beneficjent może na bieżąco zamawiać naklejki dla poszczególnych zbiórek, monitorować ich przebieg oraz korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak np. personalizowane podziękowania dla darczyńców.

Vuyap nie gromadzi ani nie przetwarza żadnych danych kart płatniczych, są one szyfrowane i zabezpieczone przez operatora płatności Blue Media

Założenie konta jest bezpłatne, a Vuyap pobiera jedynie 2,5% prowizji, a Blue Media kolejne 1% prowizji od każdej transakcji. Inwestycja w Vuyap zwraca się już w pierwszym miesiącu po wdrożeniu.

Co istotne, Vuyap nie gromadzi ani nie przetwarza żadnych danych kart płatniczych, są one szyfrowane i zabezpieczone przez operatora płatności Blue Media. W momencie dokonywania płatności dane darczyńcy mogą pozostać anonimowe.

Czytaj także: SwatchPAY!: nowa metoda płatności bezgotówkowych już w Polsce

Źródło: Blue Media, Vuyap