Jak dotrzeć do pokolenia Z, a jak do Millenialsów?

Jak dotrzeć do pokolenia Z, a jak do Millenialsów?
Fot. stock.adobe.com / rzoze19
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W strategii marketingowej kluczem do sukcesu jest odpowiednie określenie grupy docelowej, piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na portalu Akademia Przedsiębiorcy.

Pokolenie Z, Millenialsi, Iksy, Boomersi – co oznaczają te terminy?

Odpowiedzi dostarczają eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa. Przy okazji wyjaśniają jak dotrzeć do każdej z wymienionych grup i co jest dla nich najbardziej charakterystyczne.

Są odstępstwa od reguł

Naukowcy twierdzą, że ludzi urodzonych w podobnym czasie łączy wspólnota doświadczeń i wspomnień z okresu dzieciństwa i dorastania, co jest niezwykle istotne dla komunikacji z daną grupą klientów.

Do każdej z nich przemawiają inne argumenty, inne są sposoby dotarcia, za pomocą innych mediów.

Okazuje się, że część Polaków nie jest fanami kanałów cyfrowych i Internetu. Inne grupy pokoleniowe natomiast nie czytają prasy papierowej, ani nawet nie oglądają telewizji.

To oznacza, że dotarcie do każdej z tych grup wymaga innego podejścia – zauważają eksperci z Akademii Przedsiębiorcy.

Jednocześnie przestrzegają, że podział pokoleniowy nie zawsze i nie w każdym przypadku jest precyzyjny, bo często osoby np. po 60. roku życia są aktywne w mediach społecznościowych.

Kto ma najgrubszy portfel?

Ważna informacja z artykułu „Pokolenie Z, Milenialsi, Iksy, Boomersi… Jak wykorzystać wiedzę o pokoleniach w marketingu i sprzedaży?”  jest następująca: obecnie Millenialsi wraz z pokoleniem X stanowią większość płacących klientów.

W związku z tym warto uważnie śledzić potrzeby obu tych grup oraz trendy, które ich dotyczą.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB