IT@BANK 2021 | TECHNOLOGIE | Pomoc w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów

IT@BANK 2021 | TECHNOLOGIE | Pomoc w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Szybszy przepływ danych, większa dostępność technologii mobilnych, a zarazem problemy wynikające z zakłóceń, jakie w modelach działania sztucznej inteligencji wprowadziła pandemia COVID-19. Technologia to dla sektora finansowego szansa, ale i wyzwanie. W jaki sposób można skorzystać z możliwości, które oferuje?

Przez długie lata mobilny dostęp do internetu pozostawał – pod względem oferowanych możliwości – w cieniu łącz stacjonarnych. Niższa była prędkość transferu, większe opóźnienia, zasięg nie zawsze optymalny, a infrastruktura łatwa do przeciążenia, o czym nieraz przekonywali się choćby uczestnicy imprez masowych.

Nowe możliwości

Widoczny w Polsce w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, szybki rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej otwiera, wraz z technologią 5G, dostęp do nowych możliwości. Większa szybkość transferu pozwala na płynniejszą konsumpcję treści, oferując klientom możliwości, jakie dają aplikacje PWA (Progressive Web Application), działające po stronie dostawcy usług. Z punktu widzenia klienta oznacza to łatwiejszy dostęp do usług i produktów, bez potrzeby pobierania na lokalne urządzenie ciężkich aplikacji. Korzyści – m.in. w postaci zachowania pełnej kontroli i szybszego dostępu do danych – odnosi także usługodawca.

Przełożeniem tych korzyści na praktykę interakcji z klientem jest m.in. możliwość szybszego podejmowania decyzji kredytowych, opartych na dodatkowym zestawie danych behawioralnych, gromadzonych dzięki urządzeniom mobilnym. Poprawie ulega także poziom bezpieczeństwa, co podkreśla Marcin Sugak z firmy Ericsson. – Dzięki natychmiastowej geolokalizacji i analizie danych w czasie rzeczywistym zwiększy się wykrywalność oszustw i kradzieży. Uproszczone zostaną cykle handlowe i przyspieszone płatności transgraniczne – mówi.

Customer experience: monitoring i kreacja

Szybszy przepływ danych otwiera nowe możliwości także w obszarze budowania relacji. Co sprawia, że klient jest klientem? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje m.in. Simon Sinek, autor książki „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”. Choć można zapytać klientów wprost o ich motywację i opinie, ich decyzje nie wynikają jedynie z uświadomionych, racjonalnych przesłanek. Dlatego trzeba sięgnąć głębiej.

Jednym z narzędzi, które na to pozwalają, są oparte na sztucznej inteligencji rozwiązania pozwalające na monitorowanie publikowanych przez klientów treści, pojawiających się w różnego rodzaju serwisach społecznościowych, komentarzach czy publicznie dostępnych profilach. W tym ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK