IT@BANK 2018: „Żywe” reklamy

IT@BANK 2018: „Żywe” reklamy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czasy tradycyjnych ulotek i plakatów reklamowych powoli się kończą. Alternatywą jest wielkoformatowy ekran instalacji digital signage.

Kazimierz Bukowski

Digital signage (DS) to obszar rynku, który powstał jako połączenie znanych od dziesięcioleci metod komunikacji outdoorowej i wewnętrznej (plakaty, wystawy etc.) z dostępnymi od niedawna technologiami wyświetlania obrazu. W Polsce jego wartość sukcesywnie rośnie ok. 7-8% w skali roku. Globalny rynek wzrasta w podobnym tempie i w roku 2023 ma osiągnąć wartość 32,8 mld dolarów.

– Rynek DS w Polsce wyceniany jest na ok 300 mln zł. Rok do roku rośnie o ok. 7-8% i w najbliższych latach będzie wykazywał dalszą tendencję rozwojową. Dziś rozwiązania DS stają się powoli standardem nie tylko w dużych sieciach handlowych czy zamożnych korporacjach. Również mały i średni rynek chłonie i implementuje jego rozwiązania w różnej formie, a to może gwarantować rozwój branży digital signage na lata – przekonuje Marcin Stefanow, dyrektor marketingu w ViDiS.

 

Generowanie impulsów

Beata Borucka, menedżer ds. komunikacji na rynkach lokalnych w Credit Agricole Bank Polska, uważa, że materiały drukowane, takie jak plakaty czy ulotki, to nadal jedne z podstawowych narzędzi komunikacji z konsumentem w placówce bankowej. Dobrze zaprojektowany plakat przykuwa uwagę klienta, oddziałuje na jego wyobraźnię, a co najważniejsze – pozwala na przekazanie emocji i informacji, na których nam zależy. W placówce bankowej są to najczęściej afisze informujące o aktualnych promocjach. Jednak standardowe materiały BTL to nie jedyne punkty styku z klientem. Bankowcy kładą nacisk na komunikację cyfrową za pomocą spotów w systemie Digital Signage oraz plansz na ekranach bankomatów.

Dynamiczny obraz, ciekawa forma prezentacji treści, bardzo krótki czas przygotowania spotu to tylko niektóre powody wdrożenia w 2012 r. w Credit Agricole systemu DS, który razem z plakatami, ulotkami oraz planszami na bankomatach tworzy spójną platformę komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży. Pozwala też na tworzenie bardziej zaawansowanych animacji.

– Dużym plusem tego nośnika jest możliwość łączenia treści reklamowych z informacyjnymi. Wyświetlamy w placówkach różnorodne wiadomości nt. usprawnień, jakie wdrożyliśmy w obsłudze klienta, kursy walut, serwis pogodowy. Zamieszczamy tam też materiały edukacyjne, np. dotyczące zastrzegania dokumentów w placówkach bankowych czy wskazówki, które pomogą uchronić się przed wyłudzeniami, szczególnie seniorów – informuje Beata Borucka.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI