IT@BANK 2017: Strategiczne predykcje Gartnera na rok 2018 i lata kolejne

IT@BANK 2017: Strategiczne predykcje Gartnera na rok 2018 i lata kolejne
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Nieustająca ewolucja technologii zaowocowała zdawałoby się niekończącą się ilością opcji i rozwiązań dla firm. Innowacje technologiczne pojawiają się szybciej niż większość organizacji może za nimi nadążyć. Ponadto zmieniają się – i to na zawsze – relacje między ludźmi i maszynami oraz nasze oczekiwania co do tego, jak będzie ewoluował świat. Aby temu wszystkiemu podołać, CIOs, w tym także ci w bankach i instytucjach finansowych, muszą nauczyć się wybierać odpowiednie dla danej organizacji tempo zmian cyfrowych.

Analitycy GartnerDaryl C. Plummer,  VP & Gartner Fellow i inni

Decydując się na określone technologie, nie należy też zapominać o ryzyku oraz zwrocie z inwestycji (ROI). Innowacje cyfrowe często mogą być bardzo ryzykownym i niekoniecznie wynagradzającym przedsięwzięciem – wymagają inwestycji, które częściej się nie zwrócą a i generują ogromne ryzyko dla firmy. Ci, którzy nastawiają się na kapitalizację muszą wziąć poprawkę na to, że technologie, o których traktuje niniejszy artykuł mają różne wartości biznesowe. Niektóre będą wspierać firmy w uzyskaniu tymczasowej przewagi konkurencyjnej, podczas gdy inne mają potencjał do tworzenia nowych rynków.

Strategiczne predykcje firmy analityczno-doradczej Gartner dają prowokujące do myślenia spojrzenie na to, co może wydarzyć się w najbardziej krytycznych obszarach ewolucji technologii. Co ważniejsze, pomagają wyjść poza myślenie o zwykłych koncepcjach przyjęcia technologii, wciągając nas głębiej w zagadnienia związane z tym, co oznacza bycie człowiekiem w cyfrowym świecie.

Klienci preferują wyszukiwanie wizualne i głosowe

Do 2021 r. przychód z digital commerce pionierów, którzy jako pierwsi wdrożą strony WWW dostosowane do obsługi wyszukiwania wizualnego i głosowego, wzrośnie o 30%.

Zapytania oparte na wyszukiwaniu głosowym i wizualnym umożliwiają osobom odpowiedzialnym za marketing lepiej zrozumieć zainteresowania i intencje klientów. Łącząc je z dodatkowymi wskazówkami kontekstowymi pozyskiwanymi ze smartfonów, pionierzy rynkowi będą mogli czerpać korzyści z przejścia konsumentów do tych metod wyszukiwania. Zyskają przewagę konkurencyjną mierzoną współczynnikami konwersji, wzrostem przychodów, pozyskiwaniem nowych klientów, udziałem w rynku i zadowoleniem klientów.

Do 2020 r. sektor bankowy będzie uzyskiwał wartość biznesową w wysokości 1 mld USD z kryptowalut opartych na technologii blockchain.

„Samo-wywrócenie” gigantów cyfrowych

Do 2020 r. 5 z 7 czołowych gigantów cyfrowych z własnej woli dokona „samo-wywrócenia”, aby zyskać nowe możliwości bycia liderem.

W strategii „samo-wywrócenia” (self-disrupting), celem jest zdobycie rynku jak pierwsi – nawet jeśli wiąże się to z kanibalizacją własnych sukcesów odniesionych przez inne produkty lub usługi. Takie podejście może być ryzykowne na wiele sposobów, łącznie z wykonaniem. Natomiast ryzyko niezrobienia niczego może być jeszcze wyższe.

Cyfrowi giganci, tacy jak Amazon, Apple, Facebook czy Google, wstrząsnęli branżami, kierując uwagę na wcześniej niezeksplorowane opcje, takie jak chatboty, konwersacyjny UX, czy wyszukiwanie wizualne i głosowe. Olbrzymi producenci stali się tak wielcy, że trudno jest znaleźć nowe zewnętrzne obszary dla ekspansji, dlatego przedsiębiorstwa te przejdą do „samo-wywrócenia”, np. zakłócając własne bazy dochodowe, aby stworzyć nowe możliwości. Przykładem może być Apple, które wprowadzeniem iPhone’a zakłóciło rynek MP3, w której miał wiodący produkt – iPod. Mimo zmniejszonego przychodu z iPodów Apple utorował drogę iPhone’owi do zamiany systemów nawigacji, aparatów cyfrowych i innych funkcji.

Usankcjonowanie kryptowalut

Do 2020 r. sektor bankowy będzie uzyskiwał wartość biznesową w wysokości 1 mld USD z kryptowalut opartych na technologii blockchain.

W porównaniu z szacunkową wartością produkcji globalnej brutto ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI