IT@BANK 2017: Jak zwiększyć skuteczność procesów obsługi klienta bankowego?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sprawny proces sprzedaży produktów i usług jest kluczowy dla każdej firmy. Nie inaczej jest w przypadku banków, które działają na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Sukces rynkowy osiągnięty przy niskim poziomie kosztów i ryzyka, zależy od zastosowania zaawansowanych narzędzi informatycznych. Z pomocą przychodzą systemy automatyzujące procesy obsługi klienta, wsparte narzędziami analitycznymi.

 

Paweł Krajewski

Klucz do sukcesu banku

Obsługa klienta powinna być realizowana zgodnie z wyznaczoną strategią, a w efekcie prowadzić do osiągnięcia postawionych przed organizacją celów. Ten obszar jest szczególnie istotny dla banku komercyjnego, który powinien wykazywać się rosnącymi wynikami sprzedaży i wzrostem wyników finansowych. Działania rynkowe mogą zakończyć się sukcesem przy odpowiednio postawionych celach sprzedażowych, automatyzacji czynności i akceptowalnym poziomie ryzyka. Dlatego coraz więcej banków decyduje się na zastosowanie systemów klasy BPM wspieranych przez narzędzia analityczne. Przyjrzyjmy się możliwościom jakie dają takie rozwiązania na różnych etapach procesu obsługi klienta.

Proces obsługi klienta

Zaawansowana platforma BPM może kompleksowo wspierać wieloetapowy proces obsługi klienta związany ze sprzedażą produktów i usług finansowych. W skład etapu przedsprzedażowego wchodzi wybór grupy docelowej, przygotowanie oferty, nawiązanie kontaktu z klientem. Etap sprzedaży to przede wszystkim negocjowanie parametrów produktu, usługi i umowy. Na etapie posprzedażowym budowana jest relacja oraz monitorowana współpraca z klientem. Dzięki rosnącej wiedzy o kliencie i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI