IT@BANK 2016: Trendy technologiczne wizją dla rozwoju banków

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Postęp technologii oraz rewolucja cyfrowa, jakie obecnie obserwujemy, niewątpliwie stanowią podstawę rozwoju sektora bankowości. Należy jednak pamiętać, że to ludzie, ich wiedza i doświadczenie napędzają całą tę machinę.

Karol MAZUREK
dyrektor zarządzający sektorem bankowości Accenture w Polsce

Accenture Technology Vision 2016

Wszechobecna transformacja cyfrowa widoczna jest szczególnie w obszarze instytucji finansowych, zaś liderem w tym sektorze są banki. Obserwując gigantów rynku, nietrudno zauważyć, że digitalizacja technologii znacząco przyczynia się do zwiększenia produktywności i efektywności, a także jakości oferowanych produktów i usług.

Na początku 2016 r. Accenture, lider rynku rozwiązań cyfrowych dla obszaru finansowego, przeprowadziło badanie mające na celu analizę zmieniającego się sektora technologii, a także wyznaczenie nadchodzących trendów. Jak wynika z raportu Accenture Technology Vision 2016, wyróżnić można pięć trendów technologicznych, które odegrają kluczową rolę w drodze do sukcesu banków w gospodarce cyfrowej. Są to: środowisko platform, zaufanie cyfrowe, elastyczny kapitał ludzki, inteligenta automatyzacja oraz przewidywalne zaburzenia.

Platformy technologiczne bazą dla innowacji

Jednym z najwyraźniejszych trendów, według badania Accenture, jest strategia oparta na platformach cyfrowych. To innowacyjna metoda polegająca na wprowadzaniu do organizacji modeli biznesowych bazujących na technologach z zewnątrz. Innowacyjność platform wynika m.in. z tzw. efektu sieciowego, gdzie dwie grupy klientów wspólnie generują wartość przynoszącą wzajemne korzyści, które w rezultacie napędzają ekonomię skali i generują popyt.

Jak wynika z analizy Accenture, 83% przedstawicieli banków wierzy, że architektura platform będzie bazą łączącą organizacje w erze gospodarki cyfrowej. Niemal 60% badanych instytucji deklaruje zaś, że już teraz inwestuje w strategię opartą na platformach.

Aby odpowiednio wykorzystać te tendencje, przedstawiciele sektora bankowego w najbliższych latach zmuszeni będą do zidentyfikowania tych części biznesu, które skorzystają najwięcej na przyłączeniu do platform. Kluczowym czynnikiem będzie tutaj rzetelna analiza procesów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI