IT@BANK 2016: Digital Signage – komunikacja wizualna w bankach

IT@BANK 2016: Digital Signage – komunikacja wizualna w bankach
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rola systemów klasy Digital Signage w transformacji oddziałów bankowych - pierwszy krok w kierunku Digital Branch

Marcin Waleczko
Business Advisor, Key Account Manager dla sektora finansowego Samsung Electronics Polska

Tematyka nowoczesnych oddziałów bankowych, proces transformacji oddziału tradycyjnego w oddział cyfrowy staje się coraz bardziej istotna w dobie intensywnej rywalizacji tradycyjnych graczy sektora bankowego oraz fintechów szturmem zdobywających uznanie coraz większej rzeszy konsumentów. Popularne staje się twierdzenie, iż tradycyjna placówka bankowa odchodzi do lamusa, a w jej miejsce pojawia się nowoczesna, cyfrowa, ekologiczna, która oferuje klientom tzw. user experience zbliżony do znanego z typowo cyfrowych kanałów kontaktu (bankowość internetowa, bankowość mobilna, media społecznościowe etc.).

Wspomniany proces transformacji oddziałów jest zagadnieniem złożonym. Praktyka pokazuje kilka różnych modeli działania, które banki adaptują w procesie transformacji oddziałów. Coraz częściej widać strategie pozyskiwania i lojalizowania klientów, opracowane i znane ze sprzedaży dóbr konsumpcyjnych (FMCG). Rośnie znaczenie nie tylko siły marki i policzalnej atrakcyjności oferty, ale też takie elementy, jak zaangażowanie, emocje, błyskawiczna reakcja na zmiany.

Wyzwaniem staje się zapewnienie spójności przekazu prezentowanego w oddziale oraz w materiałach cyfrowych dostępnych za pomocą komputerów i urządzeń mobilnych. W przekazie internetowym możemy kierować odpowiednie treści na podstawie danych geograficznych, statystycznych, behawioralnych. Czy podobne podejście można zastosować do komunikacji wizualnej w placówce banku? Prześledźmy możliwości, jakie daje nam dostępna na rynku technologia.

Pierwszym krokiem do wprowadzenia dynamicznej komunikacji wizualnej jest wykorzystanie elektronicznych nośników – wielko – i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI