IT Bank 2015 Relacja: Wyścig po złote runo

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.12.foto.068.400xOferta dla sektora MŚP źródłem innowacji sektora bankowego - jaki zakres usług może przejąć instytucja finansowa od firmy? Panel na ten właśnie temat zamykał merytoryczną część konferencji IT@BANK 2015.

Krzysztof Maciążek
Zdjęcia: Marzena Stokłosa

Instytucje finansowe, walcząc o klienta MŚP, proponują przejęcie zarządzania części przedsiębiorstwa, np. zarządzanie cash flow, faktoring, integrację z FK, zarządzanie płynnością. Firmy otrzymują dobre narzędzia, a instytucje finansowe gromadzą wiedzę na temat klienta. Dla MŚP banki będą oferowały komplet usług finansowych łącznie z dostawą systemów finansowo-księgowych. Dużym firmom oferują integrację z systemem FK klienta. Jak zmieni się model banku w tym obszarze? Jak ograniczenia regulacyjne mogą wpływać na oferty usług oczekiwanych przez sektor MŚP? Panel dyskusyjny poruszający tę tematykę wywołał spore zainteresowanie zaproszonych gości. Moderatorem był Grzegorz Kuliszewski reprezentujący jednocześnie firmę IBM i Forum Technologii Bankowych Związku Banków Polskich. Prelegentami z kolei byli: Dariusz Daniluk – prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A., Feliks Szyszkowiak – wiceprezes zarządu Banku Zachodniego WBK S.A., Mariusz Bondarczuk – wiceprezes zarządu i COO w Banku BPH S.A. oraz Łukasz Wejchert reprezentujący firmę Dirlango

Problem bazowy

Warto pamiętać, że firm z sektora MŚP jest w Polsce prawie 2 mln. Jak zauważył Feliks Szyszkowiak – nie ma w ogóle możliwości, by banki nie konkurowały o taki rynek. Do tej pory jednak zajmowały się one raczej tworzeniem interfejsów między systemami bankowości elektronicznej a systemami działającymi w małych i średnich przedsiębiorstwach. Tymczasem nawet budowanie zwykłej lojalności wymagałoby nieco dalej idącego zaangażowania. – Banki przy obecnej dynamice zmian mają spory problem ze ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI