IT@BANK 2014: Kanał sprzedaży produktów i usług bankowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Centra obsługi coraz częściej przejmują aktywną rolę w sprzedaży, generując dodatkowe dochody i stając się dla banku wartościowym źródłem zysków. W przyszłości sprzedaż będzie stanowiła istotny cel biznesowy contact center.

Janusz Grobicki

Jeszcze kilka lat temu w większości banków dział obsługi klienta był traktowany przez menedżerów jako zło konieczne – kosztowną, lecz niestety niezbędną metodę utrzymywania dobrego wizerunku firmy. Jednak ten sposób myślenia powoli odchodzi w przeszłość.

Niezbędne technologie

Centra obsługi klienta, posiadające pełną bazę kontrahentów przedsiębiorstwa i na bieżąco monitorujące ich potrzeby, mogą znacząco zwiększyć sprzedaż poprzez kampanie promocyjne lub informacyjne skierowane do aktualnych odbiorców produktów. Niezbędnym narzędziem są aplikacje umożliwiające automatyzację kampanii wychodzących, tzw. dialery. Dialery samodzielnie wybierają numer klienta, nawiązują połączenie z odbiorcą i dopiero po udanym połączeniu przekazują rozmowę agentowi. Dzięki temu konsultant nie traci czasu na połączenia zajęte lub nieodebrane. System bada również statystyki kampanii, mierzy ilość udanych interakcji i nawiązuje z wyprzedzeniem odpowiednią ilość połączeń, aby maksymalnie zwiększyć efektywność pracy centrum kontaktowego. Niektóre dialery śledzą również w czasie rzeczywistym skrypt rozmowy agenta i szacują przewidywalną długość rozmowy, co pozwala unikać nawiązywania kolejnego połączenia zbyt wcześnie lub z opóźnieniem.

Nowoczesne dialery posiadają opcję tzw. skills-based dialing, czyli wybieranie połączeń w zależności od umiejętności przypisanych danemu konsultantowi. W chwili gdy np. konsultant jest zaangażowany w kilka kampanii, system automatycznie, przed nawiązaniem połączenia, szuka pracownika posiadającego odpowiednie umiejętności dla obsłużenia danej kampanii i do niego kieruje rozmowę. W przypadku instytucji finansowej taką umiejętnością może być np. wiedza o danym produkcie finansowym. Dzięki temu zwiększa się poziom satysfakcji klienta i, co za tym idzie, rośnie ilość połączeń zakończonych sprzedażą.

Bardzo ciekawą funkcją dialera są tzw. kampanie IVR. W kampanii tego typu w systemie zostaje przygotowany komunikat z krótką zachętą lub informacją. Następnie system automatycznie wydzwania klientów z listy, odczytując komunikat po odebraniu połączenia. Jeśli klient jest zainteresowany ofertą, może wcisnąć dany przycisk na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI