InPost Pay, albo InPost Izi – nowa usługa płatnicza pojawi się na rynku w II kwartale ’23 roku

InPost Pay, albo InPost Izi – nowa usługa płatnicza pojawi się na rynku w II kwartale ’23 roku
Rafał Brzoska, Fot. InPost,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
InPost Pay, albo InPost Izi - tak może się nazywać nowa usługa płatności bezgotówkowych, którą zaoferuje InPost, mówił Rafał Brzoska, założyciel i prezes Zarządu InPost podczas konferencji prasowej firmy.

Prezes InPost zapewnia, że nowa usługa firmy będzie rewolucyjna biorąc pod uwagę to, co jest obecnie dostępne na rynku. Trwają transakcje testowe. Wykonywał je także osobiście Rafał Brzoska. Jak stwierdził ta usługa będzie dostępna w II kwartale tego roku.

„Podchodzimy do tego problemu tradycyjnie Out Of The Box, a naszym celem jest jeszcze większe uproszczenie procesu płatności z klientami” – mówił.

Najważniejsze jest, aby sklepy internetowe nie traciły klientów w procesie zakupowym, w momencie wyboru produktu, metody płatności czy sposobu dostawy. To rozwiązanie ma przyśpieszyć i uprościć transakcję ułatwiając jej zamknięcie – zapewniał.

Jak stwierdził, ponad tysiąc merchantów, kiedy usłyszało o tej usłudze, zadeklarowało chęć korzystania z niej.

Usługa płatności będzie na początek oferowana w Polsce. Ponieważ produkt oparty jest na aplikacji InPostu, więc będzie mógł być stosowany na innych rynkach, wszędzie tam gdzie będzie obecny InPost.

Rafał Brzoska przyznał, że w tym produkcie płatniczym będą oprócz płatności „zaszyte” także inne usługi.

InPost rośnie mimo spowolnienia gospodarczego

Jak dotąd w I kwartale 2023 r. w Polsce, mimo oznak spowolnienia wydatków konsumpcyjnych, wolumeny obsługiwanych przesyłek nadal rosną w dwucyfrowym tempie. We Francji Grupa odnotowuje nieco wolniejszy wzrost niż w Polsce, ale nadal jest to wzrost dwucyfrowy r/r. Natomiast pozostałe rynki wykazują podobną dynamikę wzrostu do zanotowanej w 2022 r.

Firma osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 7 079,1 mln zł w 2022 r. (+53,8% r/r), z czego 40,7% stanowiły przychody z rynków międzynarodowych (w porównaniu do 25,0% zagranicznych przychodów Grupy w 2021 r.).

Nastąpił wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek na wszystkich rynkach do 744,9 mln w 2022 r. (+44% r/r).

Ekspansja zagraniczna

„W Polsce Grupa InPost utrzymuje niekwestionowaną pozycję lidera, systematycznie umacniając swoją pozycję rynkową. Tymczasem na rynkach międzynarodowych, Grupa skupia się na rozwoju własnej sieci, kreowaniu świadomości marki oraz podnoszeniu jakości oferowanych usług. Międzynarodowa ekspansja Grupy InPost w 2022 roku stanowi ważny etap w kreowaniu autentycznie paneuropejskiej marki. W 2023 roku InPost będzie konsekwentnie realizować strategię zrównoważonego rozwoju Grupy, dążąc do przeobrażenia rynku logistyki e-commerce w całej Europie” – mówił Rafał Brzoska.

InPost to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i w Paczkomatach obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

Usługi InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii i w krajach Beneluxu.

W lipcu 2021 roku InPost przejął za 513 mln euro francuskiego potentata logistycznego Mondial Relay, co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną.

Wejście firmy w 2021 roku na giełdę EURONEXT-Amsterdam było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu.

Źródło: BANK.pl