Idea Bank odpalił aplikację mobilną

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

idea.bank.02.400x71Szybkie przelewy i bezpieczne informacje o stanie konta dostępne przed zalogowaniem, prosta autoryzacja wężykiem lub kodem PIN, zbiorcze płatności jednym kliknięciem czy możliwość zamówienia mobilnego wpłatomatu. Te i szereg innych funkcjonalności Idea Bank udostępnił klientom w aplikacji mobilnej.

Użytkownik aplikacji mobilnej Idea Banku nie musi logować się, by sprawdzić saldo swojego rachunku, a nawet wykonać przelew do zaufanego odbiorcy – za pomocą specjalnych widgetów może sam ustalić, jakie informacje mają być dla niego widoczne przed zalogowaniem. Saldo prezentowane przed zalogowaniem, nie jest pokazywane kwotowo, ale jako procent zdefiniowanej przez użytkownika kwoty. Dzięki temu użytkownik może łatwo sprawdzić saldo, eliminując przy tym ryzyko podejrzenia tej informacji przez przypadkową osobę. Wykonanie przelewu przed zalogowaniem możliwe jest tylko do odbiorcy mającego status „zaufany”.

Aplikacja przewiduje trzy sposoby logowania: unikalny wzór, tzw. wężyk, kod PIN, a także autoryzację w formie loginu i hasła. Aplikacja dostępna jest dla klientów, będących użytkownikami bankowości Idea Cloud – innowacyjnej platformy do zarządzania firmą.

Pierwsza weryfikacja użytkownika w aplikacji następuje po podaniu tradycyjnego loginu i hasła do bankowości internetowej lub dokonaniu parowania, czyli powiązania konkretnego urządzenia z kontem. W procesie pierwszego logowania, klient może ustalić indywidualny, 4-cyfrowy kod PIN, który będzie służył do autoryzowania transakcji. Za każdym razem połączenie z bankiem szyfrowane jest protokołem SSL, będącym gwarantem bezpieczeństwa. Jeśli w ciągu 7 minut użytkownik nie wykona żadnej aktywności w aplikacji, zostanie automatycznie wylogowany przez system.

Z poziomu aplikacji klient ma możliwość założenia konta (dotyczy to osób posiadających w banku inny produkt, np. lokatę) lub lokaty i zarządzania swoimi produktami bankowymi. Może także korzystać z funkcjonalności bezpośrednio związanymi z transakcjami, takimi jak: zlecanie przelewów, sprawdzanie historii transakcji czy stanu konta. Wygodnym rozwiązaniem jest możliwość wykonania jednorazowo „paczki” przelewów. Pulpit aplikacji został zaprojektowany tak, aby możliwie najbardziej odpowiadał potrzebom osób prowadzących działalność gospodarczą. Przykładem mogą być ikony ZUS (możliwość opłacenia wszystkich składek jednym zleceniem) czy urząd skarbowy. 

Aplikacja zapewnia też dostęp do książki odbiorców i umożliwia dodawanie, usuwanie, edytowanie pozycji. Stały kontakt z Idea Bankiem zapewnia Centrum Informacji, w którym znajdują się bieżące alerty, aktualności, wyszukiwarka oddziałów i bankomatów, a także możliwość zadawania pytań z zakresu obsługi produktów i pomocy technicznej. Aplikacja umożliwia też zamówienie mobilnego wpłatomatu.

– Większość naszych klientów to przedsiębiorcy. W małych firmach, właściciele sami zajmują się finansami, nie raz robią to w biegu – o różnych porach i w różnych miejscach. Teraz mogą wygodnie zarządzać budżetem poprzez swój smartfon czy tablet. Ponieważ przedsiębiorcy wykonują sporo transakcji zależało nam na tym, aby aplikacja była prosta i intuicyjna – mówi Edyta Wilczek, dyrektor zarządzająca, odpowiedzialna za projekt. 

Aplikację można pobrać w sklepach Google Play i AppStore. Będzie ona na bieżąco rozwijana i uaktualniana, dlatego warto korzystać z najnowszej wersji oprogramowania.

Klaudia Klimkowska