Huawei jest już drugim producentem smartfonów na świecie

Huawei jest już drugim producentem smartfonów na świecie
Huawei
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Huawei zaskoczył wynikami. Chińczycy chcą być światowym liderem smartfonowej branży

#RichardYu, Dyrektor Generalny #Huawei Consumer Business Group: Chcemy wciąż koncentrować się na rozwoju, m.in. dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w urządzeniach, usługom w chmurze i ekosystemowi Huawei @MiesiecznikBank

Huawei Consumer Business Group podał dane za pierwszą połowę 2018 roku. Dobry wynik osiągnięty w II kwartale br. przełożył się na to, że Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie. I zapowiada, że to wcale nie koniec. I bez wątpienia wie co mówi.

Firma zanotowała znaczny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Tym samym (według danych IDC) w II kwartale br. Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku na poziomie 15,8%.

Znaczny wzrost biznesu na wszystkich rynkach

Richard Yu, Dyrektor Generalny Huawei Consumer Business Group ocenia, że ostatnie sześć miesięcy było dla Huawei CBG bardzo dobre. – Odnotowaliśmy silny wzrost naszego biznesu na wszystkich rynkach i we wszystkich liniach produktowych. Sukces zawdzięczamy naszemu zaangażowaniu w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, co przełożyło się na zaufanie klientów. Chcemy wciąż koncentrować się na rozwoju, m.in. dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w urządzeniach, usługi w chmurze i ekosystemu Huawei – dodał Yu.

Z szacunków firmy wynika, że na wynik firmy w br. największy wpływ miał sukces flagowych serii smartfonów: P20 (ponad 9 milionów sztuk dostarczonych na światowy rynek) oraz Mate 10 (ponad 10 milionów sztuk), a także spory popyt na smartfony z serii Nova.

Globalna liczba użytkowników smartfonów Nova przekroczyła 50 milionów, a liczba smartfonów dostarczonych na rynek światowy wzrosła o 60% w ujęciu rok do roku. Należy dodać, że Huawei zanotował też duży wzrost w kategorii produktów wearables – 147% w ujęciu rok do roku. Rozwija się także sieć detaliczna marki. Obecnie firma prowadzi ponad 53 tys. sklepów i 3,5 tys. sklepów w formie „experience store” na całym świecie. A do końca br. planuje jej rozbudowę o kolejne placówki (chce otworzyć 10 tys. sklepów i 700 „experience store”). Jak zatem widać chiński rozpęd trwa w najlepsze.

Rozgrzewka przed kluczową rozgrywką

W ubiegłym roku Huawei sprzedał na całym świecie 153 mln smartfonów, zarówno swojej flagowej marki, jak i tych oferowanych pod marką Honor. Przełożyło się to na pozycję lidera na gigantycznym, ale bardzo trudnym rynku chińskim i dało ok. 11% udział w globalnym rynku mobilnych telefonów. To dużo, ale dla przyzwyczajonych do wielkich wyzwań Chińczyków taki wynik to dopiero rozgrzewka przed kluczową rozgrywką, na którą cierpliwie czekają i do której się przygotowują.

Przychody koncernu wyniosły w 2017 r. 91,2 mld dol., czyli 15% więcej niż rok wcześniej, ale wiadomo, że celem samym w sobie są przychody mierzone w setkach miliardów dolarów. I to jest realne, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że ponad 200 koncernów notowanych w zestawieniu Global 500 magazynu „Fortune” wybrało chiński koncern, jako dostawcę nowoczesnych rozwiązań. A tych będzie coraz więcej siłą skali i rzeczy, bo wśród gigantów światowego biznesu rośnie liczba firm z Chin.

W tym roku rosnąca popularność flagowych i średniej klasy smartfonów Huawei przyczyniła się do wzrostu wartości marki i awansów w prestiżowych rankingach: Huawei znalazło się na 25. pozycji na liście Brand Finance’s Global 500 2018, na 48. pozycji na liście 100 najcenniejszych marek świata BrandZ’s Top 100 Most Valuable Global Brands oraz na 79. miejscu w rankingu najbardziej wartościowych marek Forbesa Forbes’ Most Valuable Brands list.