Horyzonty Bankowości 2013: Banki już w social media

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2013.07-08.foto.082.250xW trakcie "Horyzontów Bankowości 2013" sporo mówiono też o mediach społecznościowych. Jak stwierdził jeden z prelegentów - obecność banków na Facebooku jest dziś czymś oczywistym.

Krzysztof Maciejewski

W jaki sposób banki wykorzystują taki kanał komunikacji, jakim są media społecznościowe?

Najważniejszym z elementów pozostaje zwiększenie sprzedaży – nie wprost, lecz poprzez działania związane z promowaniem produktów i swoich marek. Drugą niewątpliwie ważną działalnością, jaką można prowadzić w sferze social media jest kreowanie wizerunku. Zwiększa to świadomość marki i pozwala budować relacje z otoczeniem. Trzecia kwestia to możliwość prowadzenia komunikacji z klientami na zupełnie nowych zasadach.

Co mówią o bankach?

Interactive Research Center przygotowała specjalny raport dotyczący aktywności banków w mediach społecznościowych. – Są obszary niedoceniane przez banki. Tylko nieliczne instytucje robią coś w kontekście budowania wizerunku jako korporacji czy pracodawcy – mówił Hubert Kifner, Head of Financial Services w C iszewski MSL Financial Communications

– Coraz rzadziej mówimy o samych social media. Obecnie używa się określenia social local mobile, a w sferze tej znajdują się także technologie mobilne i geolokalizacyjne – stwierdził dr Albert Hupa, prezes Interactive Research Center. Jak wypadają banki w ogólnym rankingu? Przez ostatnie 12 miesięcy IRC odnotował aż 140 tys. różnorakich wypowiedzi na temat instytucji finansowych. – Oczywiście, to że o banku się dużo mówi, wcale nie znaczy, że jest on najlepszy, bo wiele jest wypowiedzi krytycznych – zauważył Albert Hupa. Tak może się zdarzyć, gdy bank w sposób niezbyt przejrzysty informuje o nowych produktach. – Nie zawsze jednak o bankach dyskutuje się w kontekście produktów. Niektóre z nich są postrzegane w kontekście całej komunikacji i brandingu – zwrócił uwagę prezes IRC. A jak banki mogą sprzedawać swoje produkty? Być może dobrym pomysłem jest ulokowanie sprzedawców na określonych forach internetowych. Takie działania mogą skutkować bardzo szybko dotarciem do konkretnych klientów. – Odradzałbym jednak prowadzenie podobnych przedsięwzięć na blogach finansowych – podkreślił Albert Hupa. A co z Facebookiem? Zdaniem prezesa IRC, sporym błędem jest angażowanie się w wyścig o ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI