Golden Sand Bank i IBM uruchomią cyfrowy bank

Golden Sand Bank i IBM uruchomią cyfrowy bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Instytucja finansowa Golden Sand Bank, wspólnie z IBM, pracuje nad uruchomieniem nowego, w pełni cyfrowego banku. Opierając rozwiązanie o usługę Bank-in-a-Box oferowaną z chmury IBM, zarówno IBM, jak i Golden Sand Bank zakładają uruchomienie i udostępnienie w pełni funkcjonalnego banku składającego się z systemu centralnego, wielofunkcyjnego front-end oraz całkowicie cyfrowej warstwy procesów biznesowych w ciągu sześciu miesięcy, podała spółka.

@Golden Sand Bank wspólnie z @IBM chcą uruchomić bank w ciągu 6 miesięcy #IBM#banki

– Jesteśmy globalnym cyfrowym bankiem, i jednocześnie platformą do zarządzania majątkiem, a naszą grupą docelową są samodzielni klienci High-Net- Worth Individuals, obywatele zdigitalizowanego świata. Nie tylko odległość od nich i odmienne strefy czasowe stanowiły dla nas ogromne wyzwanie. Potrzebowaliśmy globalnej infrastruktury, którą dodatkowo łatwo dostosować do wymagań stawianych przez krajowych regulatorów. IBM dysponował idealnym dla nas rozwiązaniem – powiedział prezes Golden Sand Bank Sławomir Lachowski, cytowany w komunikacie.

IBM Bank-in-a-Box to chmurowe rozwiązanie, które pozwoli uruchomić dla Golden Sand Bank w pełni funkcjonalny system centralny wspierający działanie całkowicie cyfrowego banku budowanego w oparciu o ideę „mobile first”. Wszystkie dostarczane przez IBM usługi mają charakter „IT as a service” oraz są skalowalne, co było jednym z podstawowych wymagań Golden Sand Banku.

24 miesiące na uruchomienie nowego banku to za długo

Rozwiązanie jest oparte o cloud data centers IBM mieszczące się w Londynie i Amsterdamie, jak również w ramach oferty Global Shared Infrastructure, w Błoniach niedaleko Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, koszty usług IT są uzależnione od liczby obsługiwanych kont klientów, których im jest więcej, tym niższa jest cena za utrzymanie pojedynczego konta.

– Dla organizacji planującej uruchomienie nowego banku dotychczas największym wyzwaniem był czas wdrożenia, który wynosił od 18 do 24 miesięcy. Biorąc pod uwagę tempo zmian zachodzących obecnie na rynku, to zdecydowanie za długo – stwierdził Global Technology Services leader w IBM Polska Artur Wróblewski, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że rozwiązanie Bank-in-a-Box opiera się na kilku podstawowych modelach bankowych, które są odpowiednio kształtowane i dostrajane w trakcie projektu, dzięki czemu firma pozwala uruchomić kompleksowy system centralny do obsługi finansowej klientów w zdecydowanie krótszym czasie.

Bank-in-a-Box może być wdrażany też poza Europą

IBM Bank-in-a-Box jest przygotowany do spełnienia wymagań nakładanych na banki zarówno przez krajowych regulatorów, jak i przez Unię Europejską (m.in. RODO). Dzięki zgodności z regulacjami UE, a także niezwykłej elastyczności rozwiązania, Bank-in-a-Box może być wdrażany w obrębie europejskiego systemu prawnego i poza nim.

Golden Sand Bank wykorzystuje infrastrukturę i usługi IBM, jak również oprogramowanie biznesowe Asseco Poland, partnera biznesowego IBM. Wdrożenie znajduje się w fazie uruchomienia produkcyjnego.

Źródło: ISBnews