Gigantyczna kara dla Biedronki od UOKiK: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji broni sieci

Gigantyczna kara dla Biedronki od UOKiK: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji broni sieci
Fot. stock.adobe.com/WDnet Studio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kara nałożona przez UOKiK na firmę Biedronka wydaje się zbyt wysoka, oceniła we wtorek Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Biedronka podjęła decyzję o odwołaniu się do sądu.
.@POHiD_pl: błędne oznaczenia cenowe należy uznać za incydentalne i nieintencjonalne #Biedronka #UOKiK @UOKiKgovPL

Przypomnijmy, że w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nałożeniu na właściciela sieci Biedronka, spółkę Jeronimo Martins Polska, kary w wysokości 115 mln zł za naruszanie praw konsumentów.

Czytaj także: UOKiK: 115 mln zł dla właściciela sieci Biedronka za naruszanie praw konsumentów >>>

UOKiK podał, że napływały do niego liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Stanowisko Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

We wtorek oświadczenie w tej sprawie wystosowała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

„Jako Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji obserwujemy wysiłki i działania naszych członków mające na celu właściwe eksponowanie cen w sklepach. Zważywszy na skalę działalności, tysiące artykułów, tysiące pracowników wykonujących tę pracę manualnie, liczbę sklepów i dynamikę tego biznesu całkowite wyeliminowanie błędów jest niemożliwe. Są to błędy ludzkie, które zdarzają się  incydentalnie, a nie w żadnym wypadku polityka firmy”, czytamy w komunikacie.

„Doceniamy wysiłki naszych członków w tym obszarze. Podejmują oni ponadstandardowe  działania, które mogą uchodzić za modelowe. W tym konkretnym przypadku należy podkreślić, że niedawna kara nałożona na firmę Biedronka  wydaje się zbyt wysoka. Firma ta – jako lider rynku – w oparciu o swoją strategię, transferuje ogromne wartości dla polskiego konsumenta, a także przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki oraz rozwoju polskich partnerów. Realizowana polityka stoi w sprzeczności z postawionymi zarzutami, a błędne oznaczenia cenowe należy uznać za incydentalne i nieintencjonalne”, podkreśliła w oświadczeniu prezes POHiD.

Zważywszy na powyższe Biedronka podjęła decyzję o odwołaniu się do sądu.

Źródło: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji / POHiD, PAP BIZNES