Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2017: Współpraca administracji państwowej z sektorem banków spółdzielczych

Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2017: Współpraca administracji państwowej z sektorem banków spółdzielczych
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W ramach IX Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej jeden z paneli poświęcony został współpracy administracji państwowej z sektorem banków spółdzielczych.

Daria Pawęda

Wystąpienia wprowadzające przedstawili: Grzegorz Zajączkowski, doradca w Gabinecie Politycznym Ministra Cyfryzacji – „Banki spółdzielcze – lokalną bramą transformacji cyfrowej?„, Robert Trętowski, wiceprezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. – „Dotychczasowa i planowana współpraca banków z eAdministracją„.

Panelistami, obok wymienionych osób, byli: dr Mieczysław Groszek, przewodniczący Rady Programowej FTBS, moderator dyskusji; Daria Pawęda, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej Banku BPS i członek Rady Programowej FTBS; Dariusz Kołodziejski, wiceprezes zarządu Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej i członek Rady Programowej FTBS, oraz Tomasz Tuteja, wiceprezes zarządu Krakowskiego Banku Spółdzielczego.

Daria Pawęda

Od 1999 r. zawodowo zajmuje się bankowością elektroniczną (m.in. internetową, ą mobilną, biometrią). Pracowała m.in. jako dyrektor zarządzający w islandzkim Kaupthing Banku, a także na innych menedżerskich stanowiskach związanych z bankowością elektroniczną m.in. w Raiffeisen Banku, Polbanku, Dominet Banku i Getin Banku. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora Bankowości Internetowej i Mobilnej w Banku BPS, gdzie odpowiada za rozwój oraz utrzymanie bankowości elektronicznej, a także za promocję bankowości mobilnej i internetowej, w tym w mediach społecznościowych (Bank BPS Mobilnie). Absolwentka kilku kierunków studiów, w tym finansów i bankowości na UE, informatyki w biznesie w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz dziennikarstwa i komunikacji na UKSW.

Nowe możliwości

Współpraca administracji państwowej z sektorem bankowym otwiera zupełnie nowe możliwości w zakresie rozwoju bankowości elektronicznej i coraz większej cyfryzacji społeczeństwa. Planowane działania administracji w obszarach e-identyfikacja i e-tożsamość związane są także z przedsięwzięciami na rzecz podniesienia bezpieczeństwa usług internetowych. Uczestnicy panelu próbowali znaleźć najlepsze odpowiedzi na pytania, jakie dobre praktyki, działania oraz projekty zrealizowane w ostatnich miesiącach podniosą bezpieczeństwo klientów banków oraz czy współpraca sektora bankowego z administracją państwową umożliwi instytucjom finansowym oferowanie nowych usług.

Tomasz Tuteja, wiceprezes zarządu Krakowskiego Banku Spółdzielczego:

Krakowski Bank Spółdzielczy, będąc bankiem działającym samodzielnie, jest żywo zainteresowany szeroko rozumianą współpracą z sektorem administracji publicznej w celu doskonalenia swojej oferty dla klientów przy wykorzystaniu kanałów elektronicznych. Pierwsze kroki zostały już poczynione poprzez implementacje programu „Rodzina 500+” na naszych platformach do obsługi internetowej. Cenimy sobie współpracę z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A. i myślę, że wspólnymi siłami możemy wiele zdziałać w kwestii wprowadzania kolejnych dobrych pomysłów przedstawianych przez Ministerstwo Cyfryzacji poprzez platformę e-PUAP, a związanych z takimi urzędami, jak ZUS, US,NFZ, USC, KRK i innymi. Polski sektor bankowy przeżywa obecnie rewolucję technologiczną i banki spółdzielcze – chcąc być nadal bankami konkurencyjnymi – muszą w tej rewolucji uczestniczyć tak, aby zachęcić klientów zwłaszcza młodych do korzystania z naszych usług, a nie z usług banków konkurencyjnych. Naszym wspólnym zadaniem i celem powinno być zachowanie i zwiększanie procentowego udziału banków spółdzielczych w rynku usług bankowych. Do spełnienia tego strategicznego celu potrzebne są ogromne nakłady finansowe na technologię, bezpieczeństwo oraz odpowiednio wykwalifikowanych ludzi bez których ta technologia nie będzie spełniać swoich funkcji.

Wiemy doskonale, że dla nas, dla banków spółdzielczych, stanowi to poważne wyzwanie bowiem borykamy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI