European Hotels. Investor Intensions Survey 2018

European Hotels. Investor Intensions Survey 2018
Fot. stock.adobe.com/279photo
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Hotele przestały być postrzegane jako niszowa forma lokowania kapitału. Grono inwestujących stale się powiększa. Z raportu CBRE "European Hotels. Investor Intensions Survey 2018" wynika, że hotelowych inwestycji poszukują głównie firmy prywatne, które stanowią aż 28% inwestorów, następnie fundusze inwestycyjne (23%) oraz indywidualne osoby lub spółki rodzinne (20%).

Aż 90% #inwestorów planuje zakup hotelu w 2018 roku. #Polska została wskazana jako pierwsze najbardziej atrakcyjne miejsce do tego typu inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej oraz dziewiąte w całej Europie – wynika z raportu #CBRE „European Hotels. Investor Intensions Survey 2018”.

To właśnie oni są najbardziej zainteresowani umowami najmu (32%, wzrost o 4% w stosunku do 2017 roku), następnie obiektami wolnymi od umów (26%), które dają największą elastyczność, 23% preferuje umowy zarządzające hotelami, a 18% wyraża zainteresowanie umowami franczyzowymi. – Te wyniki są zgodne z tym, co widzimy na polskim rynku hotelowym, gdzie dążenie funduszy inwestycyjnych do inwestowania w umowy najmu skłania coraz większą liczbę deweloperów do zainteresowania tymi formami operacyjnymi – mówi Przemysław Felicki z CBRE.

Aż 90% inwestorów przebadanych przez CBRE na pytanie, czy zamierzają inwestować w hotele w 2018 roku, odpowiedziało „tak”. Co ważne, aż połowa planuje przeznaczyć na ten cel więcej środków niż w ubiegłym roku, a 44% tyle samo. Podobnie jak rok wcześniej, w pierwszej trójce najatrakcyjniejszych miejsc w Europie dla hotelowych inwestycji znalazły się kolejno: Wielka Brytania (wybór 35% inwestorów), Niemcy (18%) oraz Hiszpania (16%). Polska w tym zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji, co oznacza awans o jedno miejsce w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania.

Pierwsza 10 najatrakcyjniejszych miejsc do inwestycji w Europie przedstawia się następująco: Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Francja, Irlandia, Włochy, Portugalia, Holandia, Polska oraz Czechy.

Na drodze inwestycji hotelowych stoi jednak kilka przeszkód. Te najważniejsze to cena aktywów, otoczenie geopolityczne oraz dostępność środków.

Raport jest dostępny pod adresem https://bit.ly/2KqIGni

Piotr Zajdel