Eurofactor stawia na lojalność klientów i doradców o najwyższych kompetencjach

Eurofactor stawia na lojalność klientów i doradców o najwyższych kompetencjach
Źródło: Eurofactor Poland
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Eurofactor Polska po raz kolejny przeprowadził badanie, którego celem było zbadanie doświadczeń i potrzeb klientów w kontaktach z firmą. Wskaźnik NPS w 2022 roku utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie i wyniósł 60 punktów. Klienci najbardziej zadowoleni byli z ofertowania i obsługi bieżącej. Z procesu ofertowania zadowolonych jest 94% respondentów.

Grupa EFL, do której należy Eurofaktor Polska SA,  kolejny raz  przeprowadziła badanie, podczas którego zapytała  klientów, wszystkich wchodzących w skład Grupy firm, o ich doświadczenia ze współpracy ze Spółką i jak postrzegają ją na tle konkurencji. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie września i października 2022 roku przez niezależną agencję badawczą IPSOS.

– Eurofactor Polska należy do TOP 10 firm faktoringowych w kraju. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że największą wartością firmy są lojalni klienci. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score), przedstawiający skłonność klientów do rekomendowania, który dla Eurofactor  po raz kolejny wyniósł 60 – jest dla nas motywacją do dalszej wytężonej, codziennej pracy nad utrzymaniem wysokiego poziomu świadczonych usług, przynoszących klientom satysfakcję ze współpracy z nami – powiedział Stanisław Atanasow, prezes zarządu Eurofactor Polska S.A.

Eurofactor, który  działa na rynku od blisko 12 lat, poddał się temu badaniu już po raz trzeci.

– Działając na rynku od ponad dekady doskonale zdajemy sobie sprawę, że tylko dobre relacje  z klientami i indywidulne podejście do ich potrzeb i oczekiwań buduje naszą pozycje rynkową.

Z badania, któremu poddaliśmy się już po raz trzeci wynika, że  Eurofaktor postrzegany jest jako ekspert w faktoringu. Taką ocenę wystawiło nam 9 na 10 badanych firm. Klienci docenili również jakość naszych usług.  Za parametry oferty i  dostosowanie usługi  do potrzeb klientów otrzymaliśmy również 9 na 10 możliwych punktów.

Jesteśmy dumni z tych wyników, ale nie spoczywamy na laurach.  Na bieżąco monitorujemy rynek i staramy się  wspierać klientów w bezpiecznym budowaniu ich biznesów – powiedział Radosław Pawlak, Dyrektor Departamentu Operacji, Eurofactor Polska SA.

Czytaj także: KSeF w faktoringu – na co musimy się przygotować przy wdrażaniu Krajowego Systemu e-Faktur

Klient dobrze zaopiekowany

Jednym z elementów, które miały wpływ na uzyskaną przez Eurofactor ocenę była obsługa bieżąca i współpraca  ze sprzedawcą.

– To, jak firma jest postrzegana, w dużym stopniu zależy od pierwszego wrażenia i tego, w jaki sposób sprzedawca potrafi zaprezentować usługę.  W badaniu klienci wystawili nam ocenę 9,6  pkt za przyjazne nastawienie. 9,5 pkt na 10 możliwych otrzymaliśmy za wiedzę na temat produktów i procedur. Co ważne – niemal wszyscy badani docenili dostępność sprzedawcy – 9,7 pkt oraz  wysłuchanie i zrozumienie potrzeb 9,5 pkt.

Nasze atuty, które dają nam przewagę nad konkurencją, to również przyjazność i życzliwość (9,8 pkt), czas reakcji na zgłoszenie (9,4 pkt.) oraz  działania podjęte w odpowiedzi na zgłoszenia i prośby (9,5 pkt).

To potwierdza, że dzięki dużej uwadze, którą przykładamy do procesu rekrutacyjnego, naszą firmę reprezentują kompetentni doradcy, którzy  potrafią sprostać oczekiwaniom coraz bardziej świadomych usługi i wymagających klientów – powiedział Mariusz Wiśniewski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży, Eurofactor.

Czytaj także: Faktoring zapewnia stabilność w niestabilnych czasach

Ponadrynkowa dynamika sprzedaży

Eurofaktor Polska w 2022 roku rósł niemal dwukrotnie szybciej niż rynek. 

Należący do TOP 10 firm faktoringowych w Polsce firma w okresie od stycznia do grudnia 2022 roku sfinansowała wierzytelności klientów o łącznej wartości ponad 9,6 mld zł.

Wypracowana dynamika na poziomie 49% była  blisko dwukrotnie wyższa od średniej rynkowej, która wyniosła 27%.

Czytaj także: XIII Międzynarodowy Kongres Faktoringu: w czasach niepewności faktorzy pozostają stabilnym partnerem

Z danych zaraportowanych przez Polski Związek Faktorów (PZF)  wynika, że w 2022 roku firmy faktoringowe w Polsce sfinansowały wierzytelności w wysokości ponad 460 mld zł. 

To jest blisko 100 mld więcej niż w roku 2021 i dynamikę na poziomie 27 proc.

Więcej informacji: www.eurofactor.pl

Źródło: Eurofactor Polska