eService wprowadza na polski rynek terminal w smartfonie LikePOS

eService wprowadza na polski rynek  terminal w smartfonie LikePOS
Źródło: eService
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
eService wprowadza do oferty w Polsce nową wersję rozwiązania pozwalającego na bezpieczne przyjmowanie płatności kartą za pomocą smartfonów. Przygotowana we współpracy z Visa aplikacja LikePOS przeszła gruntowny wielomiesięczny sprawdzian w ramach pilotażu przeprowadzonego m.in. na rynku czeskim, gdzie jest oferowana pod nazwą REVO SoftPOS.

Następnym etapem rozwoju oferty będzie jej udostępnienie na kolejnych rynkach europejskich, na których działa eService.

LikePOS wykorzystuje potencjał rynku smartfonów

Nazwa LikePOS została wybrana w konkursie zorganizowanym dla pracowników eService. W prosty i przyjazny sposób wyraża idee rozwiązania sprawiającego, że jedno z najpopularniejszych urządzeń na świecie zyskuje kolejną funkcjonalność, dzięki której może działać jak nowoczesny terminal płatniczy POS (ang. Point Of Sale).

Szacuje się, że aktualnie na świecie jest w użyciu ok. 6,5 miliarda smartfonów, a wg badania CBOS, korzysta z nich 8 na 10 Polaków.

‒ Ogromny potencjał wynikający z powszechności i wszechstronności smartfonów sprawił, że możliwości ich użycia jako lekkiego i łatwo dostępnego terminala płatniczego od kilku lat były badane przez liderów branży płatniczej na całym świecie. Wyzwaniem było znalezienie sposobu gwarantującego bezpieczne wpisywanie kodu PIN. Już w 2019 roku, jako jedni z pierwszych testowaliśmy rozwiązanie tego typu, które nazwaliśmy wtedy LitePOS.

Dziś na bazie wielomiesięcznych, międzynarodowych doświadczeń i udoskonaleń opracowanych we współpracy z blisko tysiącem klientów, wprowadzamy dojrzałe rozwiązanie pozwalające połączyć najlepsze cechy smartfona i terminala płatniczego.

Dzięki aplikacji LikePOS możemy zapewnić każdemu przedsiębiorcy oraz jego klientom wygodne i co najważniejsze – bezpieczne prowadzenie transakcji opłacanych kartą na smartfonie – powiedziała Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.

‒ Oczekiwania miliardów ludzi są obecnie takie, że będą mogli zapłacić wygodnie kartą wszędzie tam,  gdzie robią zakupy. Wciąż są jednak miejsca, gdzie nie jest to możliwe: na rynku, w food tracku czy w małej rodzinnej firmie. Miliony mikrofirm i małych przedsiębiorstw na całym świecie zmagają się z trudnościami związanymi z tradycyjną formą akceptacji płatności.

Z myślą o nich, Visa demokratyzuje dostęp do nowych rozwiązań, gdyż konsumenci coraz częściej ich oczekują ‒ powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Czytaj także: BLIK w 2021 roku odnotował imponujący wzrost przychodów

Transakcje bez ograniczania wartości

Aplikacja mobilna, będąca podstawą LikePOS’a, w odróżnieniu od wcześniej testowanych rozwiązań umożliwia obsługę transakcji płatniczych o dowolnej wartości – także tych wymagających autoryzacji. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii Visa – Tap to Phone (TTP), gwarantującej najwyższe standardy bezpieczeństwa niezbędne dla procesowania transakcji z użyciem autoryzacji za pomocą PIN.

Rozwiązanie oferowane przez eService może być instalowane na różnych modelach smartfonów z systemem operacyjnym Android 8.1 lub wyższym, wyposażonych w technologię NFC. Obsługuje transakcje realizowane za pomocą wszystkich popularnych metod płatności: zbliżeniowych kart płatniczych Visa oraz Mastercard, a także ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków.

Podobnie jak nowoczesne terminale mobilne (np. SmartPOS D220 czy PAX A920), umożliwia wysłanie potwierdzenia transakcji na adres e-mail użytkownika karty.

Czytaj także: Dla dalszego rozwoju płatności bezgotówkowych potrzebna jest powszechna edukacja finansowa i cyfrowa

Terminale to już przeszłość?

Specjaliści branży płatniczej oceniają, że nowoczesne technologie cyfrowe, umożliwiające przyjmowanie płatności bez konieczności posiadania urządzeń wyspecjalizowanych wyłącznie w zakresie akceptacji kart płatniczych, mogą przyczynić się do jeszcze szybszego upowszechnienia się bezgotówkowych form płatności oraz zmiany proporcji pomiędzy wartością transakcji realizowanych gotówkowo i elektronicznie.

Ważną zaletą mającą wpływ na to zjawisko są m.in. niższe koszty obsługi płatności ponoszone przez przedsiębiorców. Korzystając z własnego smartfona mogą zaoszczędzić na wydatkach związanych z zakupem lub dzierżawą standardowych terminali płatniczych.

Źródło: eService