Elektryczne autobusy dla stolicy

Elektryczne autobusy dla stolicy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
BZ WBK Leasing finansuje elektromobilną rewolucję w komunikacji miejskiej w Warszawie. Dziesięć nowych elektrycznych autobusów wyjedzie na ulice stolicy na początku 2018 r.

Stosowną umowę pomiędzy Miejskimi Zakładami Autobusowymi Sp. z o.o. w Warszawie (MZA) a konsorcjum składającym się z Solaris Bus&Coach S.A. i BZ WBK Leasing S.A. podpisano 18 lipca br. Zgodnie z nią dostarczy ono i sfinansuje w Warszawie dziesięć dwunastometrowych, elektrycznych autobusów miejskich Urbino 12 electric. Łączna kwota, zagwarantowana w formie leasingu finansowego, opiewa na ponad 30 milionów złotych.

– Cieszę się bardzo, że Solaris, BZ WBK Leasing i MZA łączą siły, żeby zapewnić mieszkańcom stolicy nie tylko nowoczesny, innowacyjny i wygodny standard transportu miejskiego, ale jednocześnie ekologiczny i przyjazny środowisku naturalnemu. Nasza spółka jest bardzo zainteresowana finansowaniem zaawansowanych technologii, szczególnie tych, które służą poprawie jakości naszego środowiska – mówi Tomasz Jąder, wiceprezes zarządu BZ WBK Leasing.

Dodajmy, że będzie to już druga dostawa autobusów z napędem elektrycznym dla największego przewoźnika miejskiego w Polsce. Pierwsze 10 autobusów tego typu MZA zamówiły w listopadzie 2014 r. Spółka dąży do tego, by do 2020 r. po ulicach stolicy kursowało 130 autobusów z napędem elektrycznym. To ambitny plan, zważywszy na to, że na koniec 2016 r. autobusy elektryczne stanowiły zaledwie 0,3% wszystkich autobusów obsługujących komunikację zbiorową w Polsce. Było ich 31, a kursowały w pięciu polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Inowrocławiu, Jaworznie oraz Lublinie. Zgodnie z planami samorządów i prognozami rządowymi za pięć lat po ulicach polskich miast i gmin ma jeździć ok. tysiąca autobusów z napędem elektrycznym.

– Chcemy mieć istotny udział w finansowaniu pojazdów z napędem elektrycznym w Polsce, także przez zwiększenie nasycenia publicznego transportu autobusami tego typu, tym bardziej, że zapowiedzi samorządów w Polsce w tej kwestii są bardzo ambitne. Wstępne deklaracje zakładają pojawienie się 780 elektrycznych autobusów na polskich drogach do 2020 r. – dodaje Tomasz Jąder. – Z pewnością znacznym ułatwieniem jest fakt, że Polska należy do liderów w produkcji autobusów elektrycznych. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. odnotowaliśmy ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost liczby finansowanych autobusów. Podpisana umowa na finansowanie elektrobusów dla Warszawy wpłynie na konsekwentne i znaczne zwiększenie naszego udziału w tym segmencie rynku – podsumowuje wiceprezes zarządu BZ WBK Leasing.