Edukacja kadr instytucji finansowych: Incentive tours receptą na kryzys

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2009.10.foto.106.a.200Rafting u stóp najwyższych wodospadów świata, wyprawa śladami bohaterów powieści "Kod Leonarda", wyjazd na mecz reprezentacji w piłce nożnej albo... przedświąteczne sprzątanie. To tylko kilka pomysłów polskich firm specjalizujących się w organizowaniu wyjazdów motywacyjno-integracyjnych.

Ewa Kadys, Miwczysław
T. Starkowski

A te są elementem strategii zarządzania personelem w firmie.  Od dawna wykorzystująje banki i inne instytucje finansowe. Tyle że ostatnio temat ten, pewnie z racji spowolnienia gospodarczego, stał się cokolwiek wstydliwy.

 

– Incentive travels to dziedzina działalności z zakresu sprzedaży, marketingu i zarządzania, polegająca  na używaniu obietnicy uczestnictwa w wyjątkowej podróży, jej realizacji i podtrzymywaniu wspomnień z przeżyć związanych z nią w celu motywowania jej uczestników do osiągania wyjątkowych wyników w pracy – mówi Sławomir J. Wróblewski, właściciel firmy Meetings Management, sekretarz generalny Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.

– Bank stawia pracownikom jasno określone cele – precyzuje Krzysztof Michniewicz, dyrektor generalny firmy Incentive Concept Poland. – Na przykład wzrost sprzedaży kart kredytowych. I 50 osób, które osiągnęły najlepsze wyniki, wyjeżdża w nagrodę do Egiptu.

Nowinka, ale już znana

Z punktu widzenia firmy jest to program integracyjny. Dlatego, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów, traktuje się go jako element kosztów (koszt uzyskania przychodu). Natomiast istotę tej działalności stanowi nagradzanie ludzi.

– Takie wyjazdy dają mnóstwo korzyści – wyjaśnia Arkadiusz Nowak, prezes firmy Nowak Adventure Travel sp. z o.o.

– Chodzi o integrację zespołu, poprawę relacji między jego członkami, a także tworzenie nowych więzi.

Podróże są lepszą formą nagrody niż bonusy pieniężne – wyjazd po prostu nie jest wydatkiem firmy, ale inwestycją.

Polski rynek incentive travel eksplodował kilka lat temu. Wysyp małych firm, wyspecjalizowanych w organizowaniu tego typu eskapad, wymusił na dużych graczach uruchomienie lub rozbudowanie swoich działów. Ostra konkurencja w krótkim czasie zaowocowała sukcesami polskich operatorów na rynku międzynarodowym. Na początku tego roku firma Incentive Concept Poland zdobyła prestiżową nagrodę Crystal Award w międzynarodowym konkursie branżowym Society Incentive & Travel Execiutives. Jury nagrodziło wyprawę do Kostaryki zorganizowaną przez ICP dla agentów towarzystwubezpieczeniowych Gerling Polska i Aspecta Życie.

– Jesteśmy pierwszą agencją z Europy Środkowej, której udało się wygrać w tym prestiżowym konkursie – podkreśla Krzysztof Michniewicz. – Oczywiście ma to ogromny wydźwięk promocyjny, nie tylko dla nas jako zwycięzcy, ale takżedla polskiej branży eventowej. Oznacza to bowiem, że nasz rynek się rozwija i funkcjonują na nim profesjonalni partnerzy, partnerzy, z którymi warto współpracować na arenie międzynarodowej. Planujemy wykorzystywać fakt, że zdobyliśmy Crystal Award także do promocji Polski, jako atrakcyjnego i dobrze przygotowanegomiejsca do organizacji eventów, konferencji, programów incentive.

Pro publico bono

Oferta jest zróżnicowana; obok egzotycznych wypraw do tropików oferowana jest także niezwykła gra inspirowana powieścią „Kod Leonarda” Dana Browna. Miejscem akcji jest… Muzeum Luwru. Uczestnicy podzieleni na zespoły rozwiązują zadania, które powierza im powieściowy kryptolog Robert Langdon. Już samo wejście do środka przez słynną piramidę, tak samo jak zrobił to on, pozwoli im wczuć się w klimat powieści, a przy okazji poznać światowej sławy dzieła Leonarda di ser Pierro da Vinci (Monę Lizę czy Madonnę ze Skał) i ich symbolikę.

 – To ogromna przygoda dla uczestników projektu. Nie doświadczyliby jej, zwiedzając miasto i muzeum osobno – zapewnia Krzysztof Michniewicz. – Jest to dokonały przykład na to, co może zaoferować incentive travel jako narzędzie, które ma realizować skutecznie cele motywacyjne czy ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI