Edukacja: Edukacja i jeszcze raz edukacja!

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Niegdyś praca w bankowości dawała poczucie wyjątkowości i prestiżu. Dzisiejsze skojarzenia znacznej części społeczeństwa są mniej pochlebne, a obrazuje je hasło "bankster". W najnowszym badaniu "Zaufanie Polaków do banków" zrealizowanym na zlecenie Procontent Communication mniej niż połowa badanych (45%) uważa, że banki są uczciwe wobec swoich klientów.

Urszula Szulc,
Dyrektor Projektu BAKCYL,
Warszawski Instytut Bankowości

Osłabienie zaufania społecznego do banków to bardzo szkodliwy proces z punktu widzenia funkcjonowania całej gospodarki. I tak jak w życiu osobistym, nawet jeśli przyczyną straty zaufania były plotki i niedomówienia, jego odzyskanie jest tak trudne.

Współpraca

Zaangażowanie banków w edukację finansową to pozytywny przykład, jak można dobrze łączyć interes biznesowy postrzegany długoterminowo z odpowiedzialnością społeczną instytucji finansowych. Niezbędna jednak jest współpraca, bo właśnie współdziałanie daje efekty korzystne dla całego sektora. Przykładem współpracy w zakresie edukacji finansowej jest projekt Bankowcy na rzecz edukacji finansowej młodzieży BAKCYL. Pomysłodawcą i organizatorem jest Warszawski Instytut Bankowości, a uczestniczy w nim solidarnie wiele banków, w tym banki spółdzielcze: Bank Gospodarstwa Krajowego wraz z Fundacją BGK, Bank BGŻ BNP Paribas wraz z Fundacją BGŻ BNP Paribas, Bank Millennium, Deutsche Bank Polska, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, ING Bank Śląski, Raiffeisen Polbank, Societe Generale, FM Bank PBP, Toyota Bank, Bank Spółdzielczy w Płońsku, Warszawski Bank Spółdzielczy, Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie, Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach, ESBANK Bank Spółdzielczy, Bank Spółdzielczy w Sztumie, Poznański Bank Spółdzielczy oraz Biuro Informacji Kredytowej S.A. i Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. Takie rozwiązanie oparte na współpracy jest zgodne z rekomendacjami OECD, które promują ideę integracji wielu niezależnych działań edukacyjnych, dzięki czemu można uniknąć powielania zarówno ofert dla szkół, jak i zasobów zaangażowanych instytucji, przy jednoczesnym zapewnieniu jakości. Wspólne zaangażowanie środowiska bankowego w ten projekt to wypełnienie ważnej misji edukacyjnej wobec przyszłych klientów oraz budowa pozytywnego wizerunku sektora jako całości, indywidualnych banków oraz bankowców.

Wolontariat

W ramach projektu prowadzone są w szkołach gimnazjalnych lekcje z czterech tematów: „Twoje pieniądze”, „Pożyczaj z głową”, „Mądre inwestowanie”, „Finanse na cale życie”. Cykl czterech lekcji stanowi kompendium wiedzy na temat finansów dla młodego człowieka, rozpoczynającego start w dorosłość. Ogromną wartością projektu jest fakt, że w roli nauczyciela występują bankowcy. Do ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI