E-ubezpieczenia: aplikacje chmurowe, ale też nowe myślenie o kliencie

E-ubezpieczenia: aplikacje chmurowe, ale też nowe myślenie o kliencie
8. konferencja "Innovation in Insurance" 2020 Fot. Sollers Consulting
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tegoroczna, już ósma edycja konferencji "Innovation in Insurance" (20 − 21.01.2020 r.) organizowanej przez Sollers Consulting przyciągnęła ponad 330 ekspertów ubezpieczeniowych z całej Europy, którzy dyskutowali o wyzwaniach związanych z transformacją technologiczną w branży, wymieniając się wiedzą i doświadczeniami.

#MichałTrochimczuk: Ubezpieczyciele muszą skupić się na kliencie i zdobywać jego zaufanie. To jedyny sposób na rozwiązanie problemu 1,2 bln dolarów globalnego niedoubezpieczenia #eUbezpieczenia #Cyfryzacja #NoweTechnologie @Sollers_

Firmy ubezpieczeniowe na całym świecie zwiększają inwestycje w IT. Modernizując infrastrukturę cyfrową, tworzą nowe modele biznesowe, skupiając się na kliencie. Ósma edycja konferencji „Innovation in Insurance”, dostarczyła pogłębionej wiedzy na temat rynków ubezpieczeniowych Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Polski oraz Japonii. Uczestniczyli w niej przedstawiciele, m.in. Zurich Niemcy, Sagi, Admirala, Beazley’a, Axa Direct Japan, Generali Polska oraz InsurTech Friday.

Budowanie zaufania poprzez technologię

Michał Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający Sollers Consulting, otwierając to dwudniowe wydarzenie w Warszawie powiedział w swoim wystąpieniu inauguracyjnym, zwracając się do gości zebranych w Centrum Nauki Kopernik, że:

− Nowe technologie otwierają możliwości we wszystkich obszarach łańcucha wartości, ale ze względu na systemy starego typu, innowacje często nie mogą w pełni rozwinąć potencjału – podkreślał Trochimczuk.

Zachęcał też ubezpieczycieli do ponownego przemyślenia sposobu prowadzenia działalności. − Nowe produkty i podejście do sprzedaży powinny być oparte na zupełnie nowych sposobach myślenia o ofercie i klientach − stwierdził.

Michał Trochimczuk zwrócił również uwagę, iż ubezpieczyciele muszą podjąć dalsze wysiłki, aby skupić się na kliencie i zdobywać jego zaufanie. Jest to jedyny sposób na rozwiązanie problemu 1,2 biliona dolarów globalnego niedoubezpieczenia.

Statystyki roszczeń za rok 2019 pokazują, że różnica między stratami ubezpieczonymi a stratami ekonomicznymi jest znaczna, co ma poważny negatywny wpływ również na gospodarkę i społeczeństwo.

Aby zbudować zaufanie, należy stosować innowacyjne technologie. Ubezpieczyciele muszą uprościć produkty, ustanowić usługi o wartości dodanej, usprawnić procesy i uczynić komunikację bardziej przejrzystą. W swoim wystąpieniu Trochimczuk podkreślił, że rola ubezpieczyciela zmienia się z zwykłego wypłacającego roszczenia na rolę towarzysza życia. 

Perspektywy międzynarodowe i najlepsze praktyki

W studiach przypadków, wystąpieniach i dyskusjach panelowych klienci Sollers Consulting dzielili się poglądami na temat globalnych wyzwań stojących przed branżą ubezpieczeniową oraz wyjątkową wiedzą na temat ich bieżących projektów.  

Dorothée Appel, CIO z Zurich Niemcy, w swoim wystąpieniu opisała cyfrową przyszłość branży ubezpieczeniowej w Niemczech. 

Andrea Simoncelli, CEO Generali Polska, nakreślił aktualne trendy w branży i opisał, jak Generali wychodzi im naprzeciw poprzez wprowadzanie innowacji. 

Dan Lewis, Head of IT Delivery w Admiral, oraz Karl Jones, Project Manager w Admiral, przedstawili, jak zapewnić wysoką wydajność IT. 

Genta Hatakeyama, Yuji Futamura i Hideyo Shimojima, Starsi Menedżerowie w AXA Direct Japan, przedstawili pierwszą zwinną transformację biznesową w japońskiej branży ubezpieczeniowej i oraz czynniki sukcesu tego wielkiego, wielokulturowego projektu. 

Matthew Gurney, Programme Director w Saga, pokazał drogę, jaką brytyjski ubezpieczyciel obrał w swoim programie transformacji, aby wspólnie z klientem kształtować przyszłość. 

Ben Spencer, Group CIO w Beazley wyjaśnił, jak ten wyspecjalizowany ubezpieczyciel dostosował się do transformacji cyfrowej i jakie cele strategiczne realizuje.  

Christoph Samwer, CEO i współzałożyciel InsurTech Friday wyjaśnił, w jaki sposób firma zamierza w przeciągu roku stać się najpopularniejszym ubezpieczycielem mobilnym w Niemczech, z fundamentem IT nastawionym na skalowanie. 

Z kolei Hubert Młodzianowski, dyrektor ds. produktów w Sollers Consulting podzielił się strategią, dzięki której ubezpieczyciele mogą optymalizować technologię, nie pozwalając by dotychczasowe technologie informatyczne spowolniły wysiłki w zakresie digitalizacji.

Ubezpieczenia w chmurze 

Ubezpieczyciele na całym świecie inwestują w aplikacje chmurowe w celu zwiększenia wydajności i zaspokojenia zmieniających się potrzeb klientów. W panelu dyskusyjnym, w którym udział wzięli Annemarie Bruch, Dyrektor Globalnego Doradztwa Strategicznego w Guidewire Software, Thorvaldur Flemming Jensen, Wiceprezes Tia Technology oraz Ralf Bojarra, CCO w Fadata i Marcin Pluta, Partner Zarządzający w Sollers Consulting, omówiono wyzwania i opcje dla branży.

Wśród przedstawicieli wiodących dostawców systemów centralnych panuje zgoda co do tego, że dla ubezpieczycieli kluczowe znaczenie będzie miała możliwość szybkiego tworzenia sieci poprzez odpowiednie interfejsy oraz elastyczność architektury IT.

− Większość firm ubezpieczeniowych rozważa chmurę jako opcję, więc zasadnym wydaje się uporządkowanie istniejącego krajobrazu systemowego w tym procesie − wyjaśnił Thorvaldur Flemming Jensen z Tia Technology.

− Klienci końcowi decydują o najważniejszych kwestiach i naciskają na firmy ubezpieczeniowe, aby były bardziej sprawne i intuicyjne − dodał. 

− Ubezpieczyciele na całym świecie postrzegają inwestycję w chmurę jako okazję do przesunięcia potencjału zasobów w celu skoncentrowania się na inicjatywach strategicznych − powiedziała Annemarie Bruch.

− Przetwarzanie w chmurze jest ważnym filarem udanej strategii transformacji. Umożliwia ona tworzenie nowych, łatwo skalowalnych modeli biznesowych i toruje drogę do rozsądnego wykorzystania technologii takich jak AI czy Big Data. Wysoka skalowalność wyznacza kierunek przyszłego rozwoju − podsumował Marcin Pluta z Sollers Consulting.

Od zorientowanego na produkt do zorientowanego na klienta

Podczas konferencji Sollers Consulting zaprezentował wielokanałową platformę RIFE, która umożliwia ubezpieczycielom i bankom wdrażanie bezproblemowej, spersonalizowanej interakcji z klientem, zarządzanie ich wielokanałową strategią oraz poprawę doświadczenia klientów.

− Dzięki RIFE wspieramy branżę finansową, aby stała się bardziej zorientowana na klienta i oferowała proste produkty − wyjaśnia Michał Trochimczuk, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.

Przyszłość dystrybucji ubezpieczeń opiera się na podejściu zbliżonym do e-commerce i wyraża się poprzez spersonalizowane doświadczenie klienta, oferty cross-sell, inteligentne i wspomagane usługi oraz ekosystem wielu partnerów. 

InsurTechs prezentuje swoje modele biznesowe

Na konferencji sześć firm z branży insurtech zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania w krótkich, 5-min. wystąpieniach. 

Jakub Dryjas, Szef Rozwoju w Tensorflight wskazał, w jaki sposób warszawska firma dostarcza ustrukturyzowane dane dotyczące nieruchomości dla branży ubezpieczeniowej poprzez natychmiastową analizę zdjęć lotniczych, satelitarnych i widoków ulicznych.

Ella Lozinsky, VP Sales & Business Development EMEA w Glassbox Digital, wyjaśniła, w jaki sposób ich organizacja pomaga branży ubezpieczeniowej lepiej zrozumieć problemy klientów, umożliwiając firmom zarządzanie i optymalizację całego cyfrowego cyklu życia ich klientów internetowych i mobilnych. 

James Russel, współzałożyciel firmy Brisk, pokazał, w jaki sposób start-up z Londynu pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w zabezpieczeniu ich działalności poprzez wykorzystanie analizy danych i pomocy w zakresie IT w celu identyfikacji ryzyka i możliwości. 

Antton Peña, współzałożyciel Flock, londyńskiej firmy ubezpieczeniowej znanej z ubezpieczeń dla samolotów bezzałogowych typu pay-as-you-fly pokazał, w jaki sposób wprowadził platformę analizy i underwritingu w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje dane osób trzecich i dane własne do identyfikacji, kwantyfikacji i wyceny ryzyka ubezpieczeniowego.

Romuald Paprzycki, CEO Minte wyjaśnił, w jaki sposób polski startup zautomatyzuje przedmiotową ocenę roszczeń związanych z medycyną poprzez zastosowanie SI, co ma na celu ustanowienie przejrzystego procesu, natychmiastowych płatności i oszczędności w kosztach operacyjnych.

Adam Richards, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Albany Group, przedstawił swoją wizję przyszłości zarządzania łańcuchem dostaw. Start-up z siedzibą w Londynie działa w sektorze usług finansowych, gdzie oferuje informatyczne rozwiązania w obszarze ryzyka i analizy danych.

− Insurtechy opracowują innowacyjne rozwiązania we wszystkich ogniwach łańcucha wartości. Uważamy, że jest to bardzo obiecująca strategia nawiązania partnerstwa pomiędzy insurtechami a ubezpieczycielami z korzyścią dla obu stron − skomentował Grzegorz Podleśny, Partner w Sollers Consulting.

Sollers Consulting jest częścią społeczności insurtechów i współpracuje z MIT Enterprise Forum, promując obiecujące modele biznesowe. Rola Sollers Consulting w digitalizacji branży została również doceniona przez DIA oraz FintechGlobal, które odpowiednio umieściły firmę na listach Top 100 InsurTech oraz InsurTech100.

Sollers Consulting kończy 20 lat

Ósma edycja konferencji Innovation in Insurance zainaugurowała obchody 20-lecia firmy.

− W ciągu ostatnich 20 lat Sollers Consulting współpracował z ponad 80 grupami finansowymi na wszystkich kontynentach, skupiając się na rynku polskim, na rynkach krajów niemieckojęzycznych, krajów nordyckich, na rynku brytyjskim, francuskim oraz japońskim, aby pomóc im przekształcić i wdrożyć silną infrastrukturę informatyczną. Sollers Consulting nadal będzie godnym zaufania partnerem w zakresie digitalizacji, który nie tylko skupia się na podstawowych systemach firm ubezpieczeniowych, ale także działa jako konsultant, nadążając za trendami rynkowymi i zmieniającym się otoczeniem w branży − powiedział Marcin Pluta, Partner Zarządzający w Sollers Consulting.

− Cyfryzacja to nie tylko wykorzystanie technologii i bycie pierwszym. To długotrwały proces, który wymaga wizji, eksperymentowania, ciągłego rozwoju i właściwych liderów. Mamy nadzieję, że również w ciągu najbliższych 20 lat będziemy nadal wspierać naszych klientów w ich przyszłych wyzwaniach ku lepszej przyszłości cyfrowej – dodał Marcin Pluta.

Nagrody Sollers Awards za wybitne projekty digitalizacji

W ramach obchodów 20-lecia Sollers Consulting, firma przyznała Sollers Awards za wybitne osiągnięcia.

Zurich Niemcy, odebrał nagrodę za pionierskie podejście do transformacji cyfrowej. Zwinna transformacja biznesowa Axa Direct Japan została uznana za osiągnięcie najwyższej klasy.

Warta, polska filia Talanx, otrzymała nagrodę za „Najszybszą transformację roszczeń” w złożonej organizacji.

Beazley odebrał nagrodę za swoją zwinną „Claims Transformation” w Wielkiej Brytanii,  Generali Polska zostało uhonorowane za udaną, zwinną transformację biznesu, a  PZU jako „Pionier transformacji w Europie Środkowej i Wschodniej”.

− Nagroda Sollers jest wyrazem uznania dla wyjątkowych osiągnięć naszych klientów. Sukces biznesowy naszych klientów jest dla nas szczególnie ważny i właśnie w ten sposób chcemy być postrzegani − skomentował Marcin Pluta.

330 międzynarodowych gości z 16 krajów

Ósma edycja konferencji „Innovation in Insurance” ponownie przyciągnęła 330 ekspertów ubezpieczeniowych z 16 krajów. Warto podkreślić jej rolę jako wiodącej międzynarodowej konferencji ubezpieczeniowej w Europie Środkowo-Wschodniej i unikalnej platformy wymiany doświadczeń z międzynarodowymi partnerami w kwestiach cyfrowych. Kolejna edycja konferencji odbędzie się w Warszawie na początku 2021 roku.

− Każdego roku z wielką przyjemnością witamy w Warszawie ubezpieczycieli z całej Europy. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom i partnerom za przybycie i cieszymy się na przyszłoroczną edycję „Innovation in Insurance” – powiedział Marcin Pluta.

Drugi dzień konferencji oscyluje wokół szeregu innowacyjnych i praktycznych warsztatów. Odbędą się one w głównej siedzibie firmy Sollers. Tematyka obejmuje najnowsze trendy w zakresie podstawowych systemów ubezpieczeniowych, dystrybucji cyfrowej, sprawnej organizacji i DevOps.

Źródło: Sollers Consulting