Dyrektorzy ds. cyberbezpieczeństwa ujawniają poziom strat związanych z włamaniami do systemów IT

Dla firm, które padły ofiarą ataku, największe szkody to:
– 22 proc. firm utraciło klientów — 40 proc. z nich straciło ponad 20 proc. istniejącej bazy klientów.
– 29 proc. firm odnotowało spadek przychodów, z czego 38 proc. na poziomie przekraczającym 20 proc..
– 23 proc. firm uważa, że udane włamania ograniczyły możliwości rozwoju biznesu, a 42 proc. z nich szacuje stratę w potencjalnych dochodach na ponad 20 proc.
Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie Cisco ACR, cyberprzestępcy powrócili do klasycznych metod ataków wykorzystujących takie mechanizmy jak adware lub spam – w tym ostatnim przypadku na poziomie niespotykanym od 2010 roku.
Spam ma obecnie 65-procentowy udział we wszystkich przesyłanych wiadomościach, z czego 8-10 proc. to wiadomości zawierające złośliwe treści. Globalny poziom spamu często rozpowszechnianego przez duże sieci botnet wciąż rośnie.
Marcin Złoch