Dwa lata działania aplikacji SGB Mobile: co zapewnia klientom banków spółdzielczych?

Dwa lata działania aplikacji SGB Mobile: co zapewnia klientom banków spółdzielczych?
Źródło: SGB
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tematem najnowszego odcinka podcastu "Sfintechowani" była aplikacja SGB Mobile, stworzona przez SGB-Bank we współpracy z firmą Ailleron. W lipcu obchodzimy jubileusz 2-lecia aplikacji, tym bardziej warto zapoznać się z ciekawostkami na temat tego, jak powstawała i co było największym wyzwaniem na etapie jej tworzenia.

Gośćmi podcastu byli:

    Artur Józefowski,

    Marta Rosikiewicz,

    Jakub Wyparło ‒ cała trójka ze strony SGB-Banku, z Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej.

Firmę Ailleron reprezentowali Patrycja Leszek-Królikowska oraz Dawid Klempka.

Co uczestnicy podkastu powiedzieli o aplikacji SGB Mobile?

Aplikacja posiada kilka wyróżników. Pierwszym modułem, niewątpliwie oryginalnym, jest zarządzanie subskrypcjami. Każdy klient przy swoich kartach jest w stanie widzieć w jakich serwisach ma dodane karty. Tym samym użytkownik aplikacji SGB Banku  ma możliwość blokowania czasowego tych subskrypcji oraz skutecznego kontrolowania swoich wydatków.

Marta Rosikiewicz zdradziła też, że powyższa funkcja może służyć podwyższaniu poziomu bezpieczeństwa. Obserwacja swoich subskrybcji pozwala wykryć m.in. fraudy oraz blokować wszelkie niepożądane płatności cykliczne.

SGB Mobile pozwala teraz także na całkowicie zdalne wydanie karty Visa lub Mastercard do rachunku osobistego. Równie interesujący zdaje się być również funkcjonalność monitorująca czynności życiowe. Dzięki API od Garmina, klient ma dostęp do takich informacji jak swoje tętno, saturacja, czy ilość wykonanych kroków. SGB-Bank nagradza także aktywnych użytkowników voucherami do sklepów sportowych.

Aplikacja przyjazna dla klienta

O podsumowanie pokusił się Artur Józefowski:

Fakt, że tak późno wystartowaliśmy z pracą nad aplikacją staraliśmy się przekuć na pozytywy. Wszyscy jesteśmy użytkownikami różnych aplikacji.

Dzięki temu byliśmy w stanie odpowiedzieć sobie na pytania: Z czego korzystamy? Co jest dla nas atrakcyjne w tych aplikacjach? Co oferują inne rozwiązania?

Tym samym udało nam się nie popełniać tych błędów które popełniają inni. Od strony UX, sposobów wdrażania, czy dopasowania aplikacji do klienta.

Podcast można obejrzeć na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MQnHGl7jB6o

Źródło: aleBank.pl