Dostęp osób niepełnosprawnych do usług finansowych jest dla polskiej bankowości absolutnym priorytetem

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.09.2014.foto.049.a.400xUświadamianie bankowców o potrzebach i oczekiwaniach osób z niepełnosprawnością, e-bankowość przyjazna dla niepełnosprawnych i stała współpraca z organizacjami reprezentującymi te osoby - oto główne kierunki działania określone w porozumieniu, podpisanym 26 sierpnia br. przez prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza oraz prezesa Fundacji Integracja Piotra Pawłowskiego.

To nie pierwszy tego typu dokument w historii polskiej bankowości: prezes ZBP przypomniał, że podpisane porozumienie stanowi kolejny krok polskiego sektora bankowego w kierunku likwidacji barier dla osób z niepełnosprawnością w polskich bankach. – Kilka lat temu podjęliśmy prace nad wydaniem swoistych rekomendacji dobrych zasad postępowania banków w dostosowywaniu usług bankowych do potrzeb osób dotkniętych niepełnosprawnością. Kilka kwartałów temu po raz pierwszy taki zbiór zasad wspólnie wypracowaliśmy. Zasięgaliśmy wówczas opinii ponad trzydziestu organizacji. (…) Staraliśmy się wsłuchiwać w propozycje i uwagi wielu organizacji, które bardzo często miały specjalistyczne ekspertyzy, dla nas niezmiernie istotne. Po kilku kwartałach okazało się…

Cały artykuł „Bank i Klient: Bankowa wojna z trzema schodami” znajdą Państwo w najnowszym numerze „Miesięcznika Finansowego BANK” – 2014/09