Dobry Start: 725 mln zł dla ponad 3 mln dzieci wypłacił już ZUS

Dobry Start: 725 mln zł dla ponad 3 mln dzieci wypłacił już ZUS
Fot. stock.adobe.com / Pio Si
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
725 mln zł trafiło już na konta rodziców i opiekunów w ramach programu Dobry Start. Wypłacone dotychczas świadczenia obejmują ponad 3 mln dzieci - informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o świadczenie w wysokości 300 zł z programu Dobry Start.

W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Przy obsłudze świadczenia postawiliśmy na elektronizację i automatyzację

Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Czytaj także: Dobry Start: wnioski o wypłatę 300+ dostępne w bankowości elektronicznej Alior Online

Szybka obsługa wniosków

Od 1 lipca 2021 roku, czyli od uruchomienia naboru wniosków o świadczenie Dobry Start, rodzice i opiekunowie uczących się dzieci złożyli około 2,3 mln wniosków.

‒ Zakład Ubezpieczeń Społecznych sprawnie realizuje program Dobry Start. Przy jego wdrażaniu skorzystaliśmy z naszego doświadczenia. Dlatego przy obsłudze świadczenia postawiliśmy na elektronizację i automatyzację. I to się bardzo dobrze sprawdza – podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy

Program Dobry Start to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.

W ramach programu ZUS wypłaca świadczenie w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Zakład przelał już około 725 mln zł w ramach programu Dobry Start.

Czytaj także: Banki w świadczeniu Dobry Start 300+ i 500+, o czym warto wiedzieć?

Wnioski tylko drogą elektroniczną

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Czytaj także: Pomoc w złożeniu wniosku o świadczenie 300 plus można uzyskać w placówkach ZUS, KRUS i Poczty Polskiej

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS