Dlaczego niektórzy przedsiębiorcy boją się płatności bezgotówkowych?

Dlaczego niektórzy przedsiębiorcy boją się płatności bezgotówkowych?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak działania na rzecz rozwoju obrotu bezgotówkowego wpływają na zmianę opinii przedsiębiorców i konsumentów o płatnościach bezgotówkowych - badania prowadzi zespół pod kierunkiem prof. Michała Polasika z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Michał Polasik: Powstanie mapa Polski Bezgotówkowej, która będzie pokazywała zmniejszanie się luki w rozwoju obrotu bezgotówkowego w naszym kraju.

Naukowcy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu prowadzą badania przedsiębiorców aby poznać przyczyny, które powodują, że część z nich obawia się wprowadzenia płatności bezgotówkowych w ich firmach. Zdaniem prof. Michała Polasika niektóre z obaw przedsiębiorców są nie racjonale, i można je zredukować dzięki odpowiedniej akcji edukacyjne.

Główna bariera – koszt obsługi terminala – usunięta

Są też racjonalne obawy przedsiębiorców. W opinii profesora z Torunia najważniejszą barierą w rozwoju obrotu bezgotówkowego są stałe koszty obsługi płatności bezgotówkowych. Jeśli się tę barierę usunie, to przedsiębiorcy, szczególnie mikroprzedsiębiercy spojrzą w inny sposób na rozwój tego typu płatności w swoich firmach. Realizowany obecnie program rozwoju obrotu bezgotówkowego prowadzony przez Fundację Polska Bezgotówkowa zakłada zwolnienie z opłat tych przedsiębiorców, którzy przystąpią do programu i zainstalują u siebie terminale do przyjmowania płatności.