Dlaczego klienci nie chcą kupować w moim sklepie?

Dlaczego klienci nie chcą kupować w moim sklepie?
Fot. stock.adobe.com/Worawut
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tym jak znaleźć słabe punkty w swoim sklepie internetowym, które zniechęcają klienta do dokonania zakupu piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na stronach Akademii Przedsiębiorcy.

Do tego aby poprawić sprzedaż w sklpie internetowym potrzebne są Customer journey i Customer journey map, czyli podróż klienta i mapa drogi klienta.

Chodzi o to aby spojrzeć na swój proces sprzedażowy oczami klienta – czytamy w Akademii Przedsiębiorcy.

Customer journey map

Customer journey map jest narzędziem, które pozwala odnaleźć słabe punkty strony internetowej, social mediów i sposobu obsługi klienta piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Jak zauważają mapę zakupową dla sklepu internetowego mogą wykonać wyspecjalizowane w tym firmy – ale możliwe jest samodzielne wykonanie takiej mapy.

Z artykułu „Customer journey – jak może Ci pomóc zrozumieć klienta?” Możemy się dowiedzieć jak samemu zrobić Customer journey map.

Czas na wnioski

Kiedy już powstanie Customer journey map przychodzi czas na wnioski. Należy przeanalizować swoje słabe punkty i spróbować je zmienić zgodnie z oczekiwaniami klienta.

Eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa są przekonani, że wykonanie mapy drogowej klienta może przynieść firmie tylko pozytywne wyniki.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB