Deutsche Bank uruchamia innowacyjne rozwiązanie dla klientów korporacyjnych

Deutsche Bank uruchamia innowacyjne rozwiązanie dla klientów korporacyjnych
Fot. stock.adobe.com/EKH-Pictures
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Deutsche Bank został pierwszym bankiem, który wdroży nową usługę wstępnej weryfikacji rachunków SWIFT na skalę globalną, której celem jest zwiększenie wydajności całego łańcucha płatności i zmniejszenie głównych problemów w płatnościach transgranicznych.

Deutsche Bank uruchomił usługi SWIFT Beneficiary Account Validation (BAV), umożliwiające klientom weryfikację danych rachunku odbiorcy przed wysłaniem międzynarodowego przelewu. Minimalizuje to ryzyko niepowodzenia realizacji płatności z powodu nieprawidłowych danych, a także znacznie zmniejsza ryzyko wykonania transakcji oszukańczych.

Na czym polega rozwiązanie BAV?

Stosując rozwiązanie BAV, Deutsche Bank zapewnia, że płatności od klientów docierają do zamierzonego beneficjenta przy użyciu prawidłowych danych rachunku, poprzez potwierdzenie informacji za pośrednictwem SWIFT. Pozwala ono również Bankowi na wspieranie innych banków uczestniczących w systemie, poprzez odpowiadanie na przychodzące wnioski o zatwierdzenie rachunku – co ostatecznie pomaga stworzyć bezpieczny i wydajny system płatności transgranicznych, w którym wszystkie strony mogą przesyłać płatności w oparciu o potwierdzone dane odbiorcy.

Rozwiązanie wykorzystuje interfejs programowania aplikacji (API) w czasie rzeczywistym, do sprawdzania istnienia beneficjentów na podstawie kluczowych danych rachunku, w ten sposób potwierdzając dane końcowego odbiorcy przed wykonaniem faktycznej płatności. Może to potencjalnie znacznie skrócić czas poświęcany przez banki i firmy na wyjaśnianie błędnie skierowanych komunikatów płatniczych. Rozwiązanie znacząco wpływa na eliminację transakcji oszukańczych dokonywanych z użyciem nieprawidłowych danych. Wykorzystanie API ułatwia również integrację usługi z istniejącymi procesami po stronie klienta korporacyjnego, w tym procesami obejmującymi rejestrację czy zarządzanie dostawcami.

Czytaj także: Deutsche Bank Polska: strata netto w 2020 roku wyniosła 358,3 mln zł >>>

To innowacyjne rozwiązanie jest ofertowane przez Deutsche Bank na skalę globalną. Dzięki scentralizowaniu podstawowych czynności bankowych w ramach jednej platformy, Bank bezpośrednio zintegrował swoją platformę z usługą SWIFT BAV, umożliwiając zatwierdzanie rachunków na swoich globalnych rynkach w czasie rzeczywistym. Ponadto, usługa BAV ma zostać włączona w przyszłym roku do platformy CashManager, gdzie klienci będą mogli wstępnie zatwierdzać swoje rachunki beneficjentów podczas tworzenia płatności online.

Klienci korporacyjni Deutsche Bank Polska, dzięki nowej usłudze BAV, uzyskują korzyści operacyjne w zakresie wydajności oraz redukcji niepożądanych wydarzeń.

– mówi Magdalena Rogalska, Wiceprezes Zarządu, odpowiedzialna za Bankowość Korporacyjną. Nic nie jest tak ważne jak bezpieczeństwo przelewów walutowych docierających do właściwych adresatów i obserwujemy jak ta inicjatywa zyskuje wielu uczestników wśród naszych klientów korporacyjnych, a także z sektora instytucji finansowych. Jako jeden z głównych banków transakcyjnych wierzymy, że to krok milowy w rozwoju bezpiecznej bankowości – dodała.

Według SWIFT, usługa BAV ma obecnie ponad 70 banków zapisanych na całym świecie, a uruchomienie jej przez globalny Deutsche Bank pomoże jeszcze bardziej wzmocnić ogólny zasięg usługi.

Źródło: Deutsche Bank Polska S.A.