Debiut Plantwear na NewConnect: spółka skorzystała z oferty Programu Firm Partnerskich GPW

Debiut Plantwear na NewConnect: spółka skorzystała z oferty Programu Firm Partnerskich GPW
Źródło: Beax via Wikimedia Commons [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html), CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/) or CC BY-SA 2.5-2.0-1.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5-2.0-1.0)]
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
• Program Firm Partnerskich GPW - Partner Crowdfundigowy ułatwia spółkom wejście na rynek publiczny. Spółka Plantwear jako pierwsza skorzystała ze ścieżki dostępnej w ramach Programu Firm Partnerskich GPW. Plantwear jest pierwszym debiutem na rynku NewConnect w 2020 r.
Program Firm Partnerskich #GPW - Partner Crowdfundigowy ułatwia spółkom wejście na rynek publiczny #Plantwear @GPW_WSExchange

Na rynku NewConnect zadebiutowała w środę spółka Plantwear, specjalizująca się w produkcji drewnianych wyrobów –  głównie akcesoriów modowych. Przed debiutem spółka skorzystała z oferty Programu Firm Partnerskich GPW, którego członkiem jest Dom Maklerski INC.

– Inwestowanie społecznościowe jest nowoczesnym i coraz powszechniejszym sposobem angażowania się w emisję akcji spółek. Program Partner Crowdfundigowy GPW, który ogłosiliśmy niespełna trzy miesiące temu, jest odpowiedzią na nowe potrzeby rynku – zarówno spółek jak i inwestorów. Cieszymy się, że dzisiaj wspólnie z partnerem Programu – Domem Maklerskim INC – witamy pierwszą spółkę, które zadebiutowała na rynku NewConnect. Spółka przeszła ścieżkę od pozyskania finansowania poprzez crowdinvesting, a teraz wkracza na rynek publiczny – mówi Izabela Olszewska, Członek Zarządu GPW.

Czytaj także: Prezes GPW liczy na ok. 30 debiutów na rynku głównym i NewConnect w 2020 r. >>>

Program Partner Crowdfundigowy GPW

Program Partner Crowdfundigowy GPW to program firm partnerskich GPW adresowany dla brokerów zajmujących się crowdfundingiem i crowdinvestingiem. Dom Maklerski INC, jako pierwsza firma partnerska, przystąpił do Programu.

– Debiut na NewConnect to zwieńczenie roku dynamicznego rozwoju Plantwear, zarówno w ujęciu biznesowym, jak i korporacyjnym. W ciągu około roku od jednoosobowej działalności gospodarczej przeszliśmy do spółki notowanej na warszawskiej giełdzie. Ważnym etapem w tej drodze była kampania crowdinvestingowa, która pozwoliła nam nie tylko zebrać środki finansowe na rozwój działalności, ale również budować społeczność wokół marki. Relacje z naszymi klientami i otaczającym nas środowiskiem są dla nas szczególnie ważne, objawia się to m.in. w regularnych akcjach sadzenia drzew oraz polityce zero-waste. Cieszymy się, że dzięki crowdfundingowi, a już niedługo rynkowi NewConnect, nasi klienci mogą być również współwłaścicielami spółki – mówi Wiktor Pyrzyk, Prezes Plantwear.

Inwestowanie społecznościowe

Giełda może być docelowym kierunkiem dla wszystkich spółek korzystających z crowdfundingu udziałowego/crowdivestingu.

– Uważamy, że rynek kapitałowy, w szczególności rynek NewConnect, powinien być co do zasady kolejnym krokiem po ofertach crowdfundingowych. Zwiększa to zarówno bezpieczeństwo inwestorów, jak i daje potencjalną możliwość wyjścia z inwestycji. Spółce natomiast oferuje dostęp do narzędzi i instrumentów rynku kapitałowego. Cieszymy się zatem, że GPW, jako organizator rynku zauważył i docenił znaczenie crowdfundingu udziałowego i utworzył program dedykowany podmiotom prowadzącym tego typu platformy – mówi Sebastian Huczek, Wiceprezes Zarządu Domu Maklerskiego INC.

Inwestowanie społecznościowe to nowoczesny i przyjazny dla użytkownika sposób brania udziału w ofertach publicznych. Dzięki inwestowaniu społecznościowemu angażując nawet niewielkie kwoty w spółki, które przywiązują wagę do budowy społeczności wokół siebie, można uzyskać dodatnie stopy zwrotu.

Źródło: Giełda Papierów Wartościowych / GPW