Chwilówki są brane z pełną świadomością

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

gotowka.01.250x167Dominuje pogląd, że osoby korzystające z pożyczek gotówkowych udzielanych przez tzw. instytucje parabankowe są nieświadomymi i manipulowanymi ofiarami lichwiarzy.

Tymczasem, jak pokazują wyniki badania Millward Brown przeprowadzonego dla wonga.com, aż 85 proc. klientów serwisu jest całkowicie świadoma kosztów związanych z zaciąganym zobowiązaniem finansowym. Zwróćmy uwagę, że według kalkulatora dostępnego z stronie wonga.pl za pożyczone 500 zł na 25 dni należy oddać  644,52 zł (odsetki 4,52 zł plus prowizja 140 zł). RRSO wynosi 3972,8 proc.

Co więcej klienci serwisu udzielającego pożyczek są gotowi polecać jego ofertę znajomym.

Szczególnie cieszy nas wniosek dotyczący zadowolenia z naszych usług. Według badania Millward Brown, aż 92 proc. klientów wonga.com poleciłoby znajomym skorzystanie z naszej platformy pożyczek online – komentuje Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.

Aż 62 proc. klientów podaje jako powód zadowolenia sprawność działania usługi, która wynika z pełnej automatyzacji procesu oceny wniosku, jaki firma stosuje do oceny ryzyka kredytowego.

W raporcie znajdziemy też ciekawe dane odnoszące się do Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania (RRSO). Jedynie 7 proc. badanych jako istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji o pożyczce wskazało wysokość tego wskaźnika.

Okazuje się, że zasadność miary, jaką jest RRSO, na co dzień dyskutowana przez ekspertów, dla klientów nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Klienci wolą podejmować decyzję w oparciu o jasny przekaz jakim jest np. całkowity całkowity koszt pożyczki – komentuje wyniki Marcin Borowiecki.

Millward Brown zapytał również konsumentów, jak na tle wonga.com wypadają banki. Użytkownicy porównali łatwość w korzystaniu z usług banków, w których mają rachunek, z wonga.com. 70 proc. klientów ocenia korzystanie z Wonga jako bardzo łatwe, a 23 proc. jako łatwe. Dla porównania ocena ta dla banków to odpowiednio 27 proc. i 35 proc. 

Badanie zostało zrealizowane w listopadzie 2013 na grupie 511 klientów wonga.com w Polsce przez firmę Millward Brown.

Źródło: Wonga.pl