Chmura Faktur w systemie bankowości internetowej Idea Banku

Chmura Faktur w systemie bankowości internetowej Idea Banku
Źródło: Idea Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Idea Bank wprowadził Chmurę Faktur do swojego systemu bankowości internetowej Idea Cloud. To darmowe, otwarte dla klientów firmowych i bezpiecznie rozwiązanie, które znacząco ułatwia i porządkuje wymianę dokumentów finansowych. Dzięki niemu użytkownik może za pomocą zaledwie kilku kliknięć wystawić i wysłać faktury do kontrahentów, przechować je w jednym miejscu, wygenerować Jednolity Plik Kontrolny i w mgnieniu oka wysłać wszystkie dokumenty do rozliczenia do biura rachunkowego.

Klienci firmowi @IdeaBankSA mogą już korzystać z nowej usługi #ChmuraFaktur Tax Care dołączonej do systemu bankowości internetowej #IdeaCloud #IdeaBank

Klienci firmowi Idea Banku mogą już korzystać z nowej całkowicie bezpłatnej usługi Chmura Faktur Tax Care dołączonej do systemu bankowości internetowej Idea Cloud. Jej wdrożenie jest realizacją przyjętej wcześniej strategii banku, zakładającej wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do potrzeb klientów.

Chmura Faktur pozwala na wystawianie nielimitowanej liczby dokumentów sprzedażowych, elektroniczną wymianę faktur pomiędzy firmami, przechowywanie w chmurze faktur przychodowych i kosztowych, generowanie JPK_VAT oraz JPK_FA. Dzięki integracji z systemem bankowym Idea Cloud klient zyskuje możliwość wykonania przelewu bezpośrednio z poziomu faktury kosztowej i generowania automatycznych rozrachunków, czyli oznaczania statusów płatności faktur przychodowych i sprzedażowych na podstawie istorii operacji (przelewów przychodzących). W systemie dostępny jest także podgląd cash flow, dzięki któremu można na bieżąco analizować przepływ płatności.

Więcej najnowszych informacji o Idea Banku >>>

Bezpieczeństwo platformy

Platforma Chmura Faktur jest bezpieczna, gdyż nie tylko spełnia standardy informatyczne bankowego systemu transakcyjnego, ale dodatkowo tworzy mechanizm, w którym dokumenty przekazywane są kontrahentom w formie linków chronionych hasłem, a nie załączników. Jest również zintegrowana z systemami administracji publicznej (REGON, rejestr VAT), co sprowadza sam proces wystawiania faktur do kilku kliknięć, w znaczący sposób zwiększając przy tym bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej.

Z poziomu Idea Cloud klienci mogli już wcześniej korzystać z systemu Księgowego Tax Care obejmującego profesjonalne usługi księgowe za miesięczny abonament. Teraz dzięki synchronizacji Idea Cloud z bezpłatną Chmurą Faktur, po zalogowaniu do jednego systemu bankowości online, klienci zyskują dostęp konta bankowego, darmowej wystawiarki faktur i podglądu dokumentów księgowych. Integracja bankowości z systemem księgowym pozwala na zarządzanie finansami i rozliczeniami firmy za pomocą jednego logowania.

Oszczędność czasu

Chmura Faktur to zdecydowana oszczędność czasu. Wystawienie faktury zajmuje zaledwie kilka sekund, gdyż system rozpoznaje, czy kontrahent jest płatnikiem VAT. Potem szybko i bezpiecznie można przesłać fakturę do klientów i partnerów biznesowych, bez niepotrzebnego generowania dokumentów w formie papierowej.

„Wprowadzenie Chmury Faktur do systemu bankowości Idea Cloud to odpowiedź banku na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw, które oczekują rozwiązań ułatwiających prowadzenie biznesu. W jednym miejscu przedsiębiorca ma teraz konto firmowe, szybkie fakturowanie z Chmurą Faktur i możliwość skorzystania z profesjonalnej księgowości. Dzięki temu może prowadzić swój biznes sprawniej i bardziej efektywnie” – mówi Tomasz Górski, członek zarządu Idea Bank. – „Oferując
tę dodatkową funkcjonalność bank wpisuje się także w trendy zmierzające do ograniczenia obrotu dokumentami papierowymi” – dodaje.

72 proc. przedsiębiorców archiwizowało faktury  w wersji papierowej w biurze księgowym

Według badań przeprowadzonych przez Grupę Idea Bank w zeszłym roku, aż 72 proc. przedsiębiorców archiwizowało faktury  w wersji papierowej w biurze księgowym, a dodatkowo 26 proc. deklarowało, że w ten sposób dokumenty są przechowywane w siedzibie firmy. Tymczasem ok. 30 proc. faktur wystawianych była online, a co czwarta była przekazywana kontrahentowi drogą elektroniczną.

Aby skorzystać z Chmury Faktur, należy wejść do systemu bankowości internetowej Idea Cloud, podać swój adres e-mail, a następnie aktywować usługę za pomocą otrzymanego kodu.

Źródło: Idea Bank