Carrefour wykorzystuje blockchain do śledzenia drogi produktu

Carrefour wykorzystuje blockchain do śledzenia drogi produktu
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sieć Carrefour wprowadza na rodzimym rynku technologię blockchain, która umożliwia konsumentom śledzenie produktu „od pola do stołu” - informuje dlahandlu.pl.

Technologia jest wykorzystywana obecnie do śledzenia kurczaków, ale wkrótce ma zostać wprowadzona dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych.

Konsumenci po zeskanowaniu smartfonem etykiety z kodem QR mogą dowiedzieć się, gdzie i jak każde zwierzę było hodowane, poznać nazwisko rolnika, jakie pasze były używane, jakie terapie zastosowano, a także poznać wszelkie oznaczenia dotyczące jakości, miejsca uboju itp.

Brock Pierce, ekspert technologii blockchain, w wywiadzie dla brytyjskiego The Times stwierdził, że technologia rozproszonych rejestrów może dokonać większej rewolucji niż powstanie internetu i wbrew pozorom nie chodzi wcale o kryptowaluty, lecz oparte o nią rozwiązania konsumenckie i biznesowe.

Rynek blockchain w 2017 r. osiągnął wartość 415,5 mln dolarów, jednak według prognozy analityków z MarketsandMarkets już w 2022 wart będzie ponad 7,5 mld dolarów, co oznacza wzrost na poziomie 79,6 proc. rdr.

Marcin Złoch