BLIK świętuje przełomowy moment: zrealizowano miliardową transakcję

BLIK świętuje przełomowy moment: zrealizowano miliardową transakcję
Fot. BLIK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od dnia uruchomienia systemu płatności mobilnych BLIK w lutym 2015 zrealizowano już ponad miliard transakcji. Ta o numerze miliard zrealizowana została w serwisie Siepomaga.pl na kwotę 45 zł. W 6 lat BLIK stał się najchętniej wykorzystywanym sposobem płatności w ecommerce, wyprzedzając pod tym względem karty płatnicze. Z systemu aktywnie korzysta już prawie 8 mln klientów banków.

BLIK został uruchomiony w lutym 2015 roku w 6 bankach, które zdecydowały się na współpracę przy utworzeniu systemu płatności mobilnych. Do końca roku klienci tych banków zapłacili BLIKIEM prawie 2 miliony razy. W szóstym roku funkcjonowania transakcji było już 424 mln. W połowie maja 2021 r. zrealizowano przełomową, miliardową transakcję. BLIK dostępny jest dziś praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, można nim płacić w całym polskim ecommerce, stale rosnącej liczbie globalnych platform, a także w ponad  700 tys. terminali płatniczych i 20 tys. bankomatów. Funkcją BLIKA, która obecnie najszybciej zyskuje na popularności jest przelew na telefon – czyli możliwość natychmiastowego przekazywania pieniędzy miedzy użytkownikami bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy.

Czytaj także: BLIK podwaja wyniki: 153 miliony transakcji w I kw. 2021 r. >>>

Osiągnięcie progu miliarda transakcji to symboliczne wydarzenie naszej obecności na rynku.

– Zakładaliśmy, że może to nastąpić w drugiej połowie roku, jednak nasi użytkownicy zdecydowanie przyśpieszyli ten moment. Rosnące zainteresowanie częstym korzystaniem z BLIKA jest dla nas motywacją do dalszego rozwoju i udostępniania naszym użytkownikom nowych możliwości. Nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Przed nami już niebawem kolejne przełomowe wydarzenie – uruchomienie płatności zbliżeniowych BLIK – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.

Czytaj także: Jak pandemia zmieniła bankowanie Polaków? Digitalizacja z prędkością światła i BLIKOWANIE na potęgę >>>

Miliardowa transakcja zrealizowana z aplikacji mobilnej PKO BP

Transakcja numer miliard zrealizowana z aplikacji mobilnej IKO oferowanej przez PKO Bank Polski w dniu 9 maja o godzinie 21:27 w serwisie Siepomaga.pl, za pośrednictwem agenta rozliczeniowego PayU, na kwotę 45 zł.

W pierwszym kwartale roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 153 mln transakcji o wartości 20 mld zł. Na koniec pierwszego kwartału aktywnie korzystało z niego aż 7,6 mln osób. Najszybciej rozwijającym się kanałem jest przelew na telefon BLIK. Rośnie liczba transakcji realizowanych w globalnym e-commerce. W tym czasie użytkownicy realizowali BLIKIEM średnio 1,7 mln transakcji każdego dnia. To dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2020 r. W najlepszym dniu pierwszego kwartału odnotowano 2,2 mln transakcji. Średnia kwota transakcji BLIKIEM to 131 zł.

BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji płatniczych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior BankBank MillenniumSantander Bank PolskaING Bank ŚląskimBankPKO Bank Polski oraz Mastercard. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin BankuBanku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS oraz Nest Banku.

Źródło: BLIK